Op de Alpe-d Huez - Reisverslag uit Les Ougiers, Frankrijk van Anneke Luijnenburg - WaarBenJij.nu Op de Alpe-d Huez - Reisverslag uit Les Ougiers, Frankrijk van Anneke Luijnenburg - WaarBenJij.nu

Op de Alpe-d Huez

Blijf op de hoogte en volg Anneke

31 Augustus 2012 | Frankrijk, Les Ougiers

Lieve Allemaal

Het is er echt van gekomen, de grote mannen beklommen, je geloofd het niet, wat een feessie, met een groep racefietsen in de bergen. Zwaar, schitterend mooi en zo gaaf!!!!!!
Drie dagen uitgerust op de camping en daarna naar Hellum gefietst. Het vlakke land van Groningen, natuurlijk weer tegenwind maar goed om te doen.
Na een zeer hartelijk ontvangst Albert en zijn vrouw heerlijk geslapen en de andere dag 6.00 opgestaan en me lekker laten ontvoeren naar de Franse Alpen. Het was wel effe wennen, na 2.5 jaar alles rustig langs mij laten glijden en dan in een superauto de snelwegen afscheuren. laat in de avond in Les Ougiers aangekomen, een heerlijk bed met kussen en al, en een prachtig uitzicht op de schitterende bergen.
Albert heeft voor een prachtige racefiets gezorgd, ze zeggen dat het de Rolls -Royce onder de racefietsern is. Een spoepele strakke rode fiets die schitterend bij het Omatruitje past. De andere dag de eerste start in de bergen. Mijn god, waar was ik aan begonnen,. de fiets wiebelde onder mijn gat en hij is zo snel. maar .....of ik 20 jaar was. Wat een feessie, Strak in de kleren en dan achter aan die kerels aan. De eerste dag naar de col d' Oron. de grote bergen eromheen stonden verlangend naar ons te staren. De tweede dag op grote reus de Alpe-Hues beklommen. Vele namen van alle beroemde mde wielrenners staan daar op de straat gekalkt, helaas zijn ze naam Oma Anneke vergeten. Wat een eer om boven op de berg aan te komen. Maar.... Daarna afdalen. De kramp in de handen en bibberend agedaald In afdalen ben ik nooit een held geweest , toch met de zorg van de vele lieve mannen lukt dit zelfs. Mmmm... Ontspannen en goed geslapen na de vele pasta's eten. De andere dag weer een colletje hoger. Op naar de coll -Lautaret. het was geen makkie maar prachtig, prachtig.Een groep ging verder naar de Coll' Galibier. Mij een beetje kennende ook gestart om ook deze grote jongen te beklimmen. Goed in de adem en met met dikke kuiten moet het zeker lukken. En het is gelukt, de laatste 300 meter een martelgang, zo stijl maar ook zo mooi. Op het dak van de wereld, uitzicht op sneeuw en gletsers. Het warme onthaal boven was ontroerend. De tranen kwamen zomaar en ik was ook zo trots ennog steeds. Wat een geschenk om op eigen kracht naar boven te mogen klimmen. Maar.... dan naar beneden. Ik zal heel eerlijk zijn, ik durfde niet en jawel een groep jonge knappe mannen kwamen mij feliciteren en vroegen onbescheiden naar mijn leeftijd. Veel , veel felicitaties en ik maar janken. Zij waren met een busje boven jawel, de oplossing kwam gewoon. Mijn fiets mocht in de auto om de steilste afdaling te omzeilen, het geluk was nog steeds op de weg. Ik denk dat ik ook naar beneden zou zijn gestort zo bibberig was ik en het zo gevaarlijk.
Lieve mensen, het is een feessie en wel heel, heel gezellig. Gisteren veel regen en de nodige rustdag gehouden. Helaas regent het momenteel ook en moeten nog bekijken of we nog de bergen in gaan. Maar niet getreurd, mjn week kan niet meer stuk, het is geweldig. Morgenochtend weer met de super auto richting Nederland om daarna via de Waddenkust en afsluitdijk terug te komen in de prachtige Goudse polders. Wat is de wereld toch prachtig en zoveel fijne, lieve en zorgzame mensen.


Ik denk als ik nu langs de schitterende Nederlandse kust fietst een zeer, zeer blij, dankbaar en trots mens ben.


En de terugkomstdatum blijft Zaterdag 8 september 16.00 uur .
Het zal wel heel, heel raar zijn om weer in mijn eigen ed te slapen, maar ook dat zullen we proberen.

Tot de volgende keer en een lieve Alpe-'d Huez groet van Anneke





















  • 31 Augustus 2012 - 12:10

    Maureen:

    Hoi lieve Anneke,

    Wat een prachtig ontroerend verhaal, je mag zeker trots zijn op jezelf.
    Wat een top prestatie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Ga nog maar wat colletjes beklimmen en geniet!
    Dikke knuf van Maureen

  • 31 Augustus 2012 - 12:14

    Patricia Stolk:

    Anneke,

    Wat heb je een prestatie geleverd zeg. Ongelooflijk. Daar mag je met recht trots op zijn.
    Tot gauw; in de Lange Dwars.

  • 31 Augustus 2012 - 12:22

    Maaike:

    Lieve Anneke,
    Je bent niet de enige huilebalk hier: ik zit gewoon lezend met je mee te snotteren.......zal de leeftijd wel zijn :) . En dat jij je verstand nog niet verloren hebt ben ik blij om: lekker met het busje naar beneden. Het zal toch niet gebeuren dat je alles overwonnen hebt, en dan van de laatste berg afklettert! Gelukkig niet dus, want de Hollanse kust moet nog ja!
    Laatste week te gaan, enjoy.
    liefs, Maaike

  • 31 Augustus 2012 - 13:43

    Jolanda Van Dongen:

    Anneke, ook hier stromen de tranen met je mee. Wat knap dat je dit hebt gedaan Anneke!!
    Wat een ontlading als je dan inderdaad de top haalt.
    Wat leuk om te zeggen: ik zie je snel :-)

  • 31 Augustus 2012 - 17:00

    Karel[uit Bodegraven]:

    anneke van harte gefeliciteerd met deze prestatie wat ben jij toch een bijzonder mens. een beetje gek.
    maar dan in de goeie zinvan het woord'.ik heb genoten van al je verhalen. en als je thuis bend hoop
    ik je toch weer eens te ontmoeten. niet inde gekko bar in cambotja maar in het fraaie gouda. i

    groeten karelbodegraven[bij gouda]

  • 31 Augustus 2012 - 17:50

    Elly:

    Ik sluit mij helemaal aan bij het verhaal van Maaike, geniet nog maar even van het vlakke nederland!

  • 31 Augustus 2012 - 19:55

    Renate De Jong:

    Mooi dat je een racefiets kreeg, anders is het echt onmogelijk. Proficiat, en nu naar je huis. Mooi toefje voor je wereldreis.
    Groet Renate

  • 31 Augustus 2012 - 20:43

    Judith:

    Anneke, ontroerd zeggen Peet en ik tegen elkaar: wat is die Anneke toch een heerlijk maf wijf, en wat een fantastische ervaringen. Zou je graag opwachten in Gouda, maar we zijn op vakantie. Ga door met feesten. Tot gauw, xxx

  • 31 Augustus 2012 - 20:43

    Judith:

    Anneke, ontroerd zeggen Peet en ik tegen elkaar: wat is die Anneke toch een heerlijk maf wijf, en wat een fantastische ervaringen. Zou je graag opwachten in Gouda, maar we zijn op vakantie. Ga door met feesten. Tot gauw, xxx

  • 31 Augustus 2012 - 23:02

    Nicole Luijnenburg:

    Wat een gave ervaring weer!!
    Heel veel plezier nog de laatste week van je wereldreis en geniet straks lekker van je eigen bed :-).
    Geniet er nog even van! Veel liefs uit Engeland, Nicole X

  • 01 September 2012 - 10:37

    Yvonne Bergsma-smith:

    Anneke, wat blijf je me toch ontroeren met je verhalen. Ik krijg een brok in mijn strot en vind het prachtig wat je doet en beleeft. Niks achter de geraniums je bent een bron van inspiratie voor mij en vast voor vele anderen. Lieve groetjes Yvonne

  • 01 September 2012 - 11:35

    Ineke:

    Lieve Anneke,

    Wat een fantastische prestatie ! Je bent de kampioen van je familie, zoveel is wel duidelijk ! We kijken ernaar uit je weer terug te zien, geniet van de laatste loodjes,
    liefs, Ineke

  • 02 September 2012 - 18:52

    Ton:

    Dag Anneke,

    Wat een geweldige afluiting om even via een omweg en over de coll -Lautaret naar Nedeland te komen.
    Nog een weekje, dat noemen ze in het wielerweereldtje uitbollen.

    Uitbollen (ww. bolde uit, is uitgebold) uitrollend tot stilstand komen van voertuigen, fietsers e.d.

    Ik heb je met veel plezier gevold en zou het zo weer doen.

    Hartelijke groet, Ton

  • 03 September 2012 - 13:26

    Miriam:

    Lieve An,
    Wat een prestatie!!!!!!!!!!!! Alle reden om trots te zijn, dat wordt schrikken straks weer op het vlakke land van nederland. Wat een pracht verhaal en ik zag je in gedachten al die colles opgaan en vooral over die streep komen, menig tour de france rijder stapt daar af.
    Als je toch langs de kust terug gaat, kom gerust naar Purmerend, er staat altijd een bed voor je klaar!

    Super vrouw, nog een weekje en je bent weer in Gouda, zal ook raar zijn.

    Liefs Mir

  • 05 September 2012 - 11:11

    Corine:

    Wouw, wat maak je toch telkens een geweldige ervaringen mee. Ik geloof niet in toeval dat je zulke bijzondere mensen op je pad tegenkomt. Die trek jij gewoon aan!!
    Ik had je zo graag persoonlijk welkom geheten maar wij zijn dan onderweg naar Italie.
    Begin oktober zijn we terug, dan maken we snel een afspraak om bij te kletsen en al je verhalen uit je eigen mond te horen.
    Ik kan niet wachten.....
    Dikke zoen,
    Corine

  • 06 September 2012 - 13:59

    Cobie De Jong:

    Hoi Anneke,

    Ik wist dat je een kanjer was maar het blijkt dat inderdaad geen berg te hoog voor jou is.
    Wat een prestatie. Ik ben benieuwd wat je na zo'n enerverende reis van plan bent te gaan ondernemen. De geraniums zijn dan namelijk uitgebloeid.
    Ik zeg dan ook niet 'geniet van je rust' want daar ben jij het type niet naar.
    Jij bent het prototype van een 'jongere oudere'.

    Een fijne thuiskomst.

    groeten
    Cobie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Les Ougiers

Op weg

Recente Reisverslagen:

03 November 2012

Uitzending Televizie : Gouda stad. 5-11 november.

19 September 2012

geweldige thuiskomst in Gouda

31 Augustus 2012

Op de Alpe-d Huez

22 Augustus 2012

aankomst in Nederland

22 Augustus 2012

Balen waar ben je nu is een zooitje
Anneke

Actief sinds 18 Jan. 2010
Verslag gelezen: 894
Totaal aantal bezoekers 192520

Voorgaande reizen:

09 Februari 2010 - 28 December 2013

Op weg

Landen bezocht: