Uitzending Televizie : Gouda stad. 5-11 november. - Reisverslag uit Gouda, Nederland van Anneke Luijnenburg - WaarBenJij.nu Uitzending Televizie : Gouda stad. 5-11 november. - Reisverslag uit Gouda, Nederland van Anneke Luijnenburg - WaarBenJij.nu

Uitzending Televizie : Gouda stad. 5-11 november.

Door: Anneke

Blijf op de hoogte en volg Anneke

03 November 2012 | Nederland, Gouda

Lieve medelezers

Televizie Goudastad heeft mij uitgenodigd om iets te vertellen over mijn prachtige wereldreis. Vorigeweek zondag is de opname gemaakt en a.s. week wordt het uitgezonden. Spannend, spannend. Ik heb het zelf nog niet gezien dus...... spannend. wat kan een mens vertellen in 6 minuten over een wereldreis van 2.5 jaar. De sfeer was ontspannen en vriendelijk, maar toch... het is wel een TV opname.
Toen de opname klaar was ben ik een heel eind in de Kimpenerwaard gaan fietsen, het was prachtig weer en moest gewoon heelijk uitwaaien.
Weet je wat zo stom is.... als ik het weer zou moeten doen zou ik andere antwoorden hebben gegeven. helaas heb ik niet duidelijk aangegeven dat het mooiste van mijn reis de weg is. Iedere dag je spullen oppakken en weer een stukje op de fiets de wereld veroveren. De vrijheid die dat geeft is denk ik het mooiste wat ik mee heb mee gemaakt. Natuurlijk ook de prachtige natuur, ontmoetingen enz, enz. onvergetelijk.
Ook de dankbaarheid en verwondering van mij is in dit intervieuw niet aan de orde geweest. Dit is natuurlijk wel uit de verslagen naar voren gekomen dus daar moet ik het maar mee doen.

Het is alweer erg lang geleden dat ik iets van mijzelfs hebt laten horen. Sinds een paar dagen eindelijk, eindelijk weer on-line. wat een gedoe zeg.
toen ik vertrok heb ik mijn vaste telefoonnummer en daarbij ook mijn e-mailprofider opgezegd. Ik bedenk me de volgende keer wel voordat ik dat weer zal doen. Echt mensen, fietsen over de wereld is niet zo ingewikkeld als hier in Nederland weer on-line worden, maar zoals altijd. met geduld en veel ondersteuning komt alles op zijn pootjes terecht.
Mijn e-mail adres is hetzelfde als altijd: annekeluijnenburg1@gmail.com
Als je ook mijn telefoonnummer wilt hebben stuur mij dan een e-mail op dit adres en ik stuur mijn telefoonnummer per e-mail door.

Hoe vergaat het mij weer in Nederland terug te zijn?
Heerlijk, ik voel met heerlijk in mijn huisje en mis het trekken en fietsen niet. Je moet er toch niet aan denken om met dit najaarsweer in de tent te slapen. Vorige week kwam ik op de fiets thuis na 65 km. fietsen in de regen en harde wind en bedacht me, Mmmmmmm... er staat een heerlijk schuimbad en zacht warm bed op me te wachten. Wat een rijkdom.
Kortom, het gaat goed , sport veel ,geniet dagelijks van de heerlijke vrijheid. Nu besef en voel ik pas dat ik niet meer hoef te werken. Ook het werk mis ik niet.
Vele mensen hebben mij gevraagd wat ik met de verslagen gaat doen die ik geschreven hebt op deze site.Taalkundig ben ik niet sterk dus dit kan ik niet alleen. Met ondersteuning van een schoonzusje gaan we de mogelijkheid bekijken om een bundel of boek uit te geven.
Nou, als dat geen uitdaging is!!!!! Wie weet.


Ook denk ik aan de mogelijkheid voor een nieuwe reis over de andere kant van aardkloot. In Darwin starten en dan via de Oostkust van Australie naar Zuid en Noord Amerika om zo terug keren naar Gouda.
Ik begin me steeds sterker te beseffen dat het een geschenk is als je 67 bent en de kracht en energie hebt om deze nieuwe plannen te mogen maken. Daarom wil ik de volgende tocht maken voor een goed doel. Ik heb voor mezelf bewezen dat ik het kan en durf me nu wel te binden aan een organistatie . Hoe? wanneer?, Welke organisatie? Ik weet het niet.
Ik geef het allemaal de tijd en dan komt het vanzelf wel goed.


Lieve lezers , een lieve groet van mij en heb het goed

Anneke





























  • 03 November 2012 - 18:47

    Yvonne Bergsma-Smith:

    Als jij weer gaat fietsen, volg ik je zeker weer! Wat een feesie zou dat weer zijn.

  • 04 November 2012 - 09:19

    Maaike:

    Goedemorgen,
    Bundelen die verhalen van je, leuk voor het nageslacht en daarbij ook stuk makkelijker te lezen als het op het nachtkastje kan liggen: lekker stukkie lezen voor het slapen gaan :) .
    En de volgende trip voor een goed doel, ben benieuwd.
    Plan-se, maar vooralsnog: geniet van het thuis zijn en al het moois/vrijheid die hier ook te vinden is. Het zit in jezelf!

  • 04 November 2012 - 15:00

    Leny:

    Hoi Anneke,
    Leuk dat je jouw verhaal hebt kunnen doen voor Goude TV.
    Waarschijnlijk kan ik dat in Leiden niet ontvangen.
    Ik hoor wel hoe de uitzending was.

    Groetjes Leny




  • 04 November 2012 - 17:06

    Maureen:

    Hoi Anneke,

    Wat fijn om weer iets van je te horen! Gaaf hoor dat je een intervieuw hebt gegeven voor de camera.
    Dat je, je reisverhalen gaat bundelen of in boekvorm gaat uitgeven, prima plan en vergeet dan voorall je foto's niet.
    Had eerlijk gezegd niet verwacht dat je, je zo snel weer zou kunnen aanpassen aan de dagelijkse beslommeringen maar inderdaad in deze tijd van het jaar is een dak boven je hoofd en een warm bad wel errrrg lekker!
    Succes met het plannen van je volgende reis!

    Hug, Maureen

  • 06 November 2012 - 10:40

    Miriam:

    Hoi An,

    Wat heerlijk om te horen dat je zo geniet van het thuis zijn en Nederland. Maar ook fantastisch om te horen dat je alweer plannen maakt voor de volgende reis, GEWELDIG. En dat boek....ik hoop dat het er van komt, ga het zeker lezen!
    Kreeg van een vriendin van mijn moeder de krantenknipsels uit de krant. Zij woont nog in Gouda en heeft ze voor me bewaard en opgestuurd, heel leuk.
    Hoop snel weer wat van je te horen en je weet het, je bent welkom hier in Noord-Holland.

    Kus Miriam

  • 06 November 2012 - 23:17

    Monique Vlootman-Beereboom:

    Hallo tante Anneke.
    Al die jaren Uw wereldreis gevolgd. Heel erg leuk. En naar U gekeken op tv Gouda. Hopelijk tot gauw weerziens. Groetjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Gouda

Op weg

Recente Reisverslagen:

03 November 2012

Uitzending Televizie : Gouda stad. 5-11 november.

19 September 2012

geweldige thuiskomst in Gouda

31 Augustus 2012

Op de Alpe-d Huez

22 Augustus 2012

aankomst in Nederland

22 Augustus 2012

Balen waar ben je nu is een zooitje
Anneke

Actief sinds 18 Jan. 2010
Verslag gelezen: 8135
Totaal aantal bezoekers 192519

Voorgaande reizen:

09 Februari 2010 - 28 December 2013

Op weg

Landen bezocht: