geweldige thuiskomst in Gouda - Reisverslag uit Rhenen, Nederland van Anneke Luijnenburg - WaarBenJij.nu geweldige thuiskomst in Gouda - Reisverslag uit Rhenen, Nederland van Anneke Luijnenburg - WaarBenJij.nu

geweldige thuiskomst in Gouda

Blijf op de hoogte en volg Anneke

19 September 2012 | Nederland, Rhenen

Lieve beste allemaal.
Gouda, Gouda,wat mooi . Mijn zoon zei altijd:'mam, je moet gewoon blijven doortrappen dan kom je de bordje Gouda vanzelf tegen. Moet je nagaan, hij fietst zelf nog geen kilometer maar wist wel heel duidelijk hoe ik het moest doen. Hij heeft gelijk gehad, In Leimuiden, zuidholland het eerste bordje Gouda. Ik kon het zelf niet geloven. Lieve beste allemaal.
Gouda, Gouda,wat mooi . Mijn zoon zei altijd:'mam, je moet gewoon blijven doortrappen dan kom je de bordje Gouda vanzelf tegen. Moet je nagaan, hij fietst zelf nog geen kilometer maar wist wel heel duidelijk hoe ik het moest doen. Hij heeft gelijk gehad, In Leimuiden, zuidholland het eerste bordje Gouda. Ik kon het zelf niet geloven. Bordje Gouda. Gehaald!!., gehaald. Nog een paar kilometer en zie zoon, schoondochter en oudste kleindochter weer. Ik moet zeggen, ik was best zenuwachtig. maar daar een heerlijke ontvangst, vlag uit en een grote fles champagne. heerlijk om iedereen te omhelzen en knuffelen. De tent voor de laatste nacht opzet in de tuin om af te kicken. Maar voor dat het zover was nog een prachtig stukje nederland gezien. vanaf het prachtige noord Groningen en Friesland de afsluitdijk (voor de wind) Noordholland binnen gereden. Door de Kennemer duinen over schelpenpaadjes naar Zandvoort. Niet te geloven , en lag veel los zand op het fietspad en ging daar werkelijk onderuit. Slinger, de slinger en boem. met de fiets onderuit. Het zal me toch niet gebeuren , op de laatste kilometers nog iets breken. Gelukkig, alleen een paar schaafwonden en een bult op mijn hoofd. dit was effe schrikken hoor. Even rustig aan doen en dan de laatste kilometers draaien van deze prachtige wereldreis.
In de tuin bij mijn zoon goed geslapen en dan echt richting Gouda. geweldig, wat mooi. Gouda te fietsen. Zo raar, om weer op bekent terrein te zijn. helaas, ik dacht een makkie te hebben 30 km. maar deze dag, maar bij Boskoop raakte ik de weg kwijt. wat ze daar allemaal omgespit hebben weet ik nog steeds niet, maar kwam niet op de weg waar ik moest zijn. Ik wist op deen bepaald moment niet meer waar ik was, en heb me de blubber gefietst. We hadden een tijd afgesproken om de Lange Dwars binnen te fietsen dus , hup, weer even goed in de kuiten en draaien met de benen. Nog even omgeving lange Dwars bekeken en vol spanning de Lange dwars binnen fietsen. het was overweldigend. vele buren vrienden en familie stond mij op te wachten. geweldig, zo'n lieve warme thuiskomt. Spandoeken, taart met prachtige foto van mij , wijn, gebakken quiche journalisten van verschillende kranten. enz, enz. wat een mazzel dat het prachtig weer was. Buren vrienden en familie, bedankt voor deze ontvangst. Ontroerend. na een heerlijk schuimbad geprobeerd om te slapen, maar dat lukte niet. Ik ben in mijn adamskostuum boven in de slaapkamer in de vensterbank gaan zitten om zo prachtige versierde straat van bovenaf te bekijken. Zie je me zitten???/ Het voelde zo rijk.
Hoe is het weer om thuis te zijn???? De eerste dagen heb ik nog in een droom geleefd, maar daar komen we niet verder mee. Wat is het leven thuis ingewikkeld. 2.5 jaar geleefd met de spullen uit 5 fietstassen. meer heeft een mens niet nodig. Thuis trek ik de bestekla open en ligt vol met lepels en vorken. wat een onzin, 2.5 jaar met een vork en lepel gegeten en ik leef nog steeds. Het is effe wennen, zoveel spullen in een klein huisje. gelukkig, en hier was ik heel blij mee, kreeg ik een uitnodiging om een paar dagen naar een vriendin op Terschelling te gaan. Zondag weer op de fiets naar Den oever en maandag naar Harlingen om de overtocht naar Terschelling te maken. Momenteel heerlijk op Terschelling uitwaaien en natregenen om de vele, vele Wadvogels te bewonderen. Wat is Nederland een prachtig land. na deze reis ben ik nog meer van ons kleine kikkerlandje gaan houden maar maak toch weer plannen voor een volgende reis. natuurlijk hou ik jullie op de hoogte

lieve mensen, heel, heel hartelijk bedankt voor de vele ondersteuning tijdens deze prachtige reis, dat heeft mijn reis zo bijzonder gemaakt.. Zonder jullie zou de reis nooit overweldigend geweest zijn, bedankt, bedankt.
Als bij mij thuis internet weer werkt ga ik deze site met foto's bijwerken zodat het een volledig verslag wordt. Jullie kunnen ook dan nog een keer meegenieten van onze prachtige wereld,




















Bordje Gouda. Gehaald!!., gehaald. Nog een paar kilometer en zie zoon, schoondochter en oudste kleindochter weer. Ik moet zeggen, ik was best zenuwachtig. maar daar een heerlijke ontvangst, vlag uit en een grote fles champagne. heerlijk om iedereen te omhelzen en knuffelen. De tent voor de laatste nacht opzet in de tuin om af te kicken. Maar voor dat het zover was nog een prachtig stukje nederland gezien. vanaf het prachtige noord Groningen en Friesland de afsluitdijk (voor de wind) Noordholland binnen gereden. Door de Kennemer duinen over schelpenpaadjes naar Zandvoort. Niet te geloven , en lag veel los zand op het fietspad en ging daar werkelijk onderuit. Slinger, de slinger en boem. met de fiets onderuit. Het zal me toch niet gebeuren , op de laatste kilometers nog iets breken. Gelukkig, alleen een paar schaafwonden en een bult op mijn hoofd. dit was effe schrikken hoor. Even rustig aan doen en dan de laatste kilometers draaien van deze prachtige wereldreis.
In de tuin bij mijn zoon goed geslapen en dan echt richting Gouda. geweldig, wat mooi. Gouda te fietsen. Zo raar, om weer op bekent terrein te zijn. helaas, ik dacht een makkie te hebben 30 km. maar deze dag, maar bij Boskoop raakte ik de weg kwijt. wat ze daar allemaal omgespit hebben weet ik nog steeds niet, maar kwam niet op de weg waar ik moest zijn. Ik wist op deen bepaald moment niet meer waar ik was, en heb me de blubber gefietst. We hadden een tijd afgesproken om de Lange Dwars binnen te fietsen dus , hup, weer even goed in de kuiten en draaien met de benen. Nog even omgeving lange Dwars bekeken en vol spanning de Lange dwars binnen fietsen. het was overweldigend. vele buren vrienden en familie stond mij op te wachten. geweldig, zo'n lieve warme thuiskomt. Spandoeken, taart met prachtige foto van mij , wijn, gebakken quiche journalisten van verschillende kranten. enz, enz. wat een mazzel dat het prachtig weer was. Buren vrienden en familie, bedankt voor deze ontvangst. Ontroerend. na een heerlijk schuimbad geprobeerd om te slapen, maar dat lukte niet. Ik ben in mijn adamskostuum boven in de slaapkamer in de vensterbank gaan zitten om zo prachtige versierde straat van bovenaf te bekijken. Zie je me zitten???/ Het voelde zo rijk.
Hoe is het weer om thuis te zijn???? De eerste dagen heb ik nog in een droom geleefd, maar daar komen we niet verder mee. Wat is het leven thuis ingewikkeld. 2.5 jaar geleefd met de spullen uit 5 fietstassen. meer heeft een mens niet nodig. Thuis trek ik de bestekla open en ligt vol met lepels en vorken. wat een onzin, 2.5 jaar met een vork en lepel gegeten en ik leef nog steeds. Het is effe wennen, zoveel spullen in een klein huisje. gelukkig, en hier was ik heel blij mee, kreeg ik een uitnodiging om een paar dagen naar een vriendin op Terschelling te gaan. Zondag weer op de fiets naar Den oever en maandag naar Harlingen om de overtocht naar Terschelling te maken. Momenteel heerlijk op Terschelling uitwaaien en natregenen om de vele, vele Wadvogels te bewonderen. Wat is Nederland een prachtig land. na deze reis ben ik nog meer van ons kleine kikkerlandje gaan houden maar maak toch weer plannen voor een volgende reis. natuurlijk hou ik jullie op de hoogte

lieve mensen, heel, heel hartelijk bedankt voor de vele ondersteuning tijdens deze prachtige reis, dat heeft mijn reis zo bijzonder gemaakt.. Zonder jullie zou de reis nooit overweldigend geweest zijn, bedankt, bedankt.
Als bij mij thuis internet weer werkt ga ik deze site met foto's bijwerken zodat het een volledig verslag wordt. Jullie kunnen ook dan nog een keer meegenieten van onze prachtige wereld,





















  • 19 September 2012 - 11:52

    Miriam:

    Hoi An,
    heerlijk om dit te lezen en van een vriendin uit Gouda heb ik krantenartikelen gekregen. ja ja met foto's van onze Anneke. Ik had graag willen komen,maar kon helaas niet. maureen zit nu in Thailand en ik ga in Oktober met vakantie, maar daarna gaan we zeker afspreken.
    Geniet lekker van Terschelling en Purmerend ligt op de weg terug hoor, die bordjes kom je vast tegen.
    Liefs Mir

  • 19 September 2012 - 12:11

    Jolanda Van Dongen:

    Lieve Anneke,
    Ontzettend leuk dat je er weer bent. Ik kijk er naar uit delen van verhalen nog eens live te horen onder het genot van een kopje thee of een glaasje wijn.
    Liefs, Jolanda

  • 19 September 2012 - 14:39

    Maureen:

    Lieve Anneke,

    Welkom thuis! Zo jammer dat ik je niet persoonlijk welkom kon heten in Nederland.
    Wat zal je genoten hebben van al die belangstelling.
    Kan me voorstellen dat het weer even wennen zal zijn aan alle dagelijkse beslommeringen met al die overbodige ballast.
    Ik heb dat al na 3 weken Thailand, laat staan jij na zo'n lange afwezigheid.
    Zit nu te genieten van Bangkok, ondanks de regen, had het net nog over je met Tidai, je weet wel de aardige dame van het eethuisje t.o. het station.
    Ze wist nog precies hoor wie je was.
    Lieve Anneke, hopelijk zien we je gauw eens, veel plezier op terschelling en tot horens.
    Dikke knuffel van Maureen

  • 19 September 2012 - 15:07

    Joke Beereboom:

    Ha Anneke, Fijn dat je gezond en wel weer thuis bent!
    We hebben echt de reis met je mee beleefd hoor.
    Als je weer op adem ben laat dan war van je horen.
    Groetjes Joke

  • 19 September 2012 - 21:10

    Leny:

    Hoi Anneke,

    Per telefoon heb ik al gesproken, maar nogmaals welkom thuis.
    Helaas moest je aankomst missen. maar we spreken elkaar snel.

    Groetjes Leny






  • 19 September 2012 - 21:43

    Nicole Luijnenburg:

    Lieve Anneke,

    Wauw! Je bent weer thuis, ik kan het zelf niet geloven, na 2,5 jaar!! Ik zie ons nog zitten op m'n moeders 65e verjaardag, je ontvouwde je eerste plannen aan me en ik vond het zo super gaaf & stoer dat mijn tante dit ging doen!! Heb ontzettend veel bewondering voor je dat je je droom volbracht hebt en zo genoten hebt! Geniet lekker van het thuis zijn, want zo te lezen ben je zo weer de hort op ;-).
    Heel veel liefs uit Engeland waar alles hartstikke goed gaat met ons! Nicole XXX

  • 20 September 2012 - 00:11

    Mirjam Wouters:

    Gefeliciteerd! Geweldige reis

    Groeten vanuit (nog steeds) Australie.

  • 24 September 2012 - 14:15

    Peter:

    Ha die Anneke; welkom "thuis". En mooie en gewaardeerde thuiskomst lees ik. Leuk en verdiend ! Ik ben net terug van mijn vakantie. Ik ga proberen op de emailadressen die ik van je ken een mail te sturen. Mocht dit niet lukken (verouderd ?) dan hoop ik een reactie van jou te lezen.
    Lieve groet, Peter

  • 30 September 2012 - 17:16

    W.Hoekstra:

    Beste Anneke,

    Ik ken u verder niet maar ik was bij die valpartij op het schelpenpad nabij Sint Maartenzee. Mooi dat u goed en gezond bent thuisgekomen in Gouda. Ik kon het haast niet geloven toen u mij vertelde dat u 2,5 jaar onderweg was vanaf Nieuw Zeeland. Heb nog een goed leven verder.
    Met vriendelijk groet.
    W.Hoekstra

  • 02 Oktober 2012 - 17:21

    Enny :

    Ha Anneke,

    Ik heb blijkbaar je thuiskomst mail gemist. Wil Bakkeren zei dat je wel een mail had gestuurd , dus toen ben ik opnieuw mijn mail gaan checken en ja hoor, je thuiskomst verslag !!!!! toch gelezen dat je ( bijna) heelhuids weer aangekomen bent.
    Bewaar je de kranten artikelen ? Ben benieuwd hoe lang je kan aarden in je eigen huis.

    en ........ ik heb ook genoten al die tijd, heeel erg bedankt, bedankt voor alle verslagen en foto's..
    lieve groet en ik hoop je dit jaar nog wel te zien in Nederland eigenlijk.
    enny

  • 03 Oktober 2012 - 10:15

    Eugène:

    Beste Anneke,

    Ik heb je de laatste 15 maanden van je reis gevolgd. Dit nav een ontmoeting die je had in Maleisië met familie van mij die daar toen met vakantie waren. Ze zeiden we zijn nu iemand tegen gekomen die was op de fiets op de weg terug naar Nederland!
    Ik heb van je genoten en wil je dzarvoor graag bedanken!

    Gr Eugène.

  • 03 Oktober 2012 - 12:35

    Peter Van Leeuwen:

    beste Anneke,

    Helaas was ik net weer op fietsvakantie in weer namibie maar nu ook zuid afrika !!Anders was ik er natuurlijk ook bij geweest , maar we zien en spreken elkaar nog wel denk ik?!ik hoor nog wel , maar ik ga as vrijdag weer weg voor een lang weekend naar de Ardennen om daar te atb,en.

    gr. peter.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Rhenen

Op weg

Recente Reisverslagen:

03 November 2012

Uitzending Televizie : Gouda stad. 5-11 november.

19 September 2012

geweldige thuiskomst in Gouda

31 Augustus 2012

Op de Alpe-d Huez

22 Augustus 2012

aankomst in Nederland

22 Augustus 2012

Balen waar ben je nu is een zooitje
Anneke

Actief sinds 18 Jan. 2010
Verslag gelezen: 1353
Totaal aantal bezoekers 192541

Voorgaande reizen:

09 Februari 2010 - 28 December 2013

Op weg

Landen bezocht: