Dubbel gevoel - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Anneke Luijnenburg - WaarBenJij.nu Dubbel gevoel - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Anneke Luijnenburg - WaarBenJij.nu

Dubbel gevoel

Door: Anneke

Blijf op de hoogte en volg Anneke

06 Augustus 2011 | Maleisië, Kuala Lumpur

Lieve familie en vrienden

Fijn om mijn ervaringen weer met jullie te delen. Het is een verademing om op Malaysie te fietsen.Strakke goede lege wegen. het verkeer is echt heel rustig, niet te geloven. Als je als fietser afstanden af wilt leggen, dan is Malaysie er een uitstekend land voor. Het land is schoner dan Indonesie. Gewoon geen brommers auto's en mensen op de weg. je kunt blind oversteken. Vanuit Johor Bahru naar Kota Tinggi gefietst. Een verademing, gewoon fietsen en natuur. veel palmbomen en varens langs de weg en regelmatig klimmende apen en dode apen langs de weg. Wat in Australie de kangaroes zijn zijn hier de apen en als ze ontbinden stinken ze precies hetzelfde. Ik was lekker mijmerend aan het fietsen steekt er drie meter voor de fiets een grote krokedil over, ik schrok met echt een rotje. Ze hadden verteld dat je hier wel aan de kant van de weg kan kamperen, nou mij niet gezien. Ik reed bijna over zijn staart!!!!!!
Een poldersloot langs de kant van de weg met wel 100 Lotusbloemen. heel bijzonder.

In Kota Tinggi een stel uit Sydney ontmoet die 4 jaar de wereld verkennen op de fiets. Beide hun baan op gezegd en heerlijk de wereld in. dat kan dus ook als je midden 40 jaar bent. Erge goede ontmoeting.
Na 90 km. naar Mersing gefietst te hebben ontmoete ik een gezin uit Nederland. vader moeder en twee jonges van 15 en 16 jaar. Zij trekken 4 weken door Malaysie op de fiets. Zij vertelde dat ze na een weekje terug naar Nederland gaan. Toen gebeurde er iets in mij. Ik was een beetje jaloers, terug naar Nederland, heerlijk. Zo'n gevoel heb ik tijdens mijn reis nog niet gehad. Ik had de volgende dag echt een hele saaie dag asfalt en bomen en struiken aan de kant. Kreeg bovendien ook nog een lekke band. Alle hobbelkeien op Java geen lekke band gehad en hier, vlakke gave weg, een klein nietje doorboorde de buitenband en de binnen band. Ging boverdien ook nog regenen.
Nou, het liep dus niet lekker en bedacht dat het in Nederland nu wel heel, heel erg mooi is, Kortom, heimwee naar ons polderlandje.
Ben momenteel in Cherating aan een prachtig strand. Veel nederlanders gesproken, gaan allemaal volgende week naar huis.
Gelukkig ook een vrouw uit Oostenrijk gesproken die 6 maanden trekt met een rugtas. Zij is eerder in Vietnam en Cambodja geweest.. Het moet er prachtig zijn, dat gaf mij weer moed om de draad weer vrolijk op te pakken. maar toch!!!!
Toch denk ik dat het normaal is om af en toe heimwee te hebben dan weet en voel ik tenminste dat ik van Nederland hou.

Hier is het stralend weer en lekker rustig. neem even tijd om voorzelf alles weer op zijn plek te krijgen en ga Maandag richting Thailand. daar is het trouwens ook weer klooien met de visum Als je met het vliegtuig het land inkomt krijg je een visum voor 1 maand en kan je hem verlengen. Als je overland het land inkomt krijg je een visum voor twee weken. Daar heb ik natuurlijk niets aan. Morgen maar de ned. Ambassade bellen hoe ik dit op kan lossen.
Maar heb er veel vertrouwen in dat het allemaal wel weer goed komt.

Een lieve Malaysie groet van anneke
































  • 06 Augustus 2011 - 06:35

    Yvonne:

    Hier is het weer dan weer te koud (18) eb dan weer te warm. Zit zelf al weer in een ritme van elke dag naar het werk. Blij dst het weer zaterdag is. Eindelijk weer tijd om iets leuks te doen. Misschien dat dit je er weer aan herinnerd dat het ook wel bijzonder is wat je nu beleeft. Nederland loopt niet weg en is straks nog precies zoals je het verlaten hebt. Succes met de aanvraag voor je visum. Liefs Yvonne Bergsma-Smith

  • 06 Augustus 2011 - 08:13

    Marian:

    Hoi Anneke, ik snap dat je af en toe heimwee hebt, lijkt mij eigenlijk ook normaal. Maar in nededland heb je af en toe al het gevoel dat je in de herfst zit! Genieten er nog maar van.
    Liefs marian

  • 06 Augustus 2011 - 08:43

    Hanneke:

    Hai anneke
    Als anderen gaan zeggen dat ze naar huis gaan komt dit gevoel vanzelf op is mijn ervaring.Ik heb het zelfs hier in andalusie.Maar het gaat weer over.Thuis is waar je zelf bent en dat kan overal zijn. geniet van de wereld en de mensen die je ontmoet en je komt vanzelf weer in nederland als het zo moet zijn aan het eind van je reis.
    kus en dikke knuffel

  • 06 Augustus 2011 - 19:57

    Maaike:

    He lieve An, heimwee-dipje en het thuisfront gaat je even moed inpraten. Leuk om te zien hoe iedereen reageert. En ik vind het ook heel stoer dat je het deelt!!! Mens, wat een persoonlijkheid ben je toch, en je blijft doorgroeien, je bent gewoon een kei. Ik kan je wel gaan vertellen dat het hier geen reet aan is in Nederland etc, maar heimwee is heimwee dat kan je niet bevechten. Tip van mij: dagje aan toegeven, lekker sompen, huilen, chocola eten, bezatten, niets doen, balen, dagboek schrijven, onredelijk zijn tegen iemand die dat niet verdient, met koppijn helemaal zat van jezelf met te grote dosis zelfmedelijden naar bed gaan............... en dan opstaan met dikke ogen, een kater, een hoop rotzooi om je heen en je realiseren: 'tjonge wat een gekkigheid'. En dan lekker je zooi opruimen, paracetamolletje, goed ontbijtje en met glimlach om je zelf de draad weer oppakken en lekker door waar je gebleven was en de dip is verleden tijd. Zo werkt dat bij mij tenminste.
    Nou lieve An, succes met jezelf, wat voor feessie je gaat vieren ook, je bent een kanjer! Rotterdamse knuffel, Maaike

  • 08 Augustus 2011 - 11:55

    Leny:

    Hoi Anneke, weer genoten van je reisverslag. Fijn dat de wegen goed te berijden zijn, daar zijn we bij ons maar mee verwend. Maar zoals jij al ondervonden hebt is dat niet overal zo. Wat de regen betreft zijn we hier weer erg verwend, afgelopen weekend weer 35mm. Ik vind het nu wel genoeg.Het heeft in ieder geval een voordeel, ik hoef niet te sproeien. Er is deze zomer erg veel verwaaid en snel uitgebloeid. Maar zo gaat het nu eenmaal in Holland. Anneke, tot schrijfs en groetjes van Leny.

  • 14 Augustus 2011 - 11:35

    Charlotte:

    Hoi Anneke, hier een meelezer. Je kunt bij de Thaise ambassade/consulaat een visum halen voor 2 maanden. Dat kan bijvoorbeeld in KL of op Penang.
    Ik geniet van je verhalen. Fietsze.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuala Lumpur

Op weg

Recente Reisverslagen:

03 November 2012

Uitzending Televizie : Gouda stad. 5-11 november.

19 September 2012

geweldige thuiskomst in Gouda

31 Augustus 2012

Op de Alpe-d Huez

22 Augustus 2012

aankomst in Nederland

22 Augustus 2012

Balen waar ben je nu is een zooitje
Anneke

Actief sinds 18 Jan. 2010
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 193660

Voorgaande reizen:

09 Februari 2010 - 28 December 2013

Op weg

Landen bezocht: