Dubbel gevoel - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Anneke Luijnenburg - WaarBenJij.nu Dubbel gevoel - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Anneke Luijnenburg - WaarBenJij.nu

Dubbel gevoel

Door: Anneke

Blijf op de hoogte en volg Anneke

06 Augustus 2011 | Maleisië, Kuala Lumpur

Lieve familie en vrienden

Fijn om mijn ervaringen weer met jullie te delen. Het is een verademing om op Malaysie te fietsen.Strakke goede lege wegen. het verkeer is echt heel rustig, niet te geloven. Als je als fietser afstanden af wilt leggen, dan is Malaysie er een uitstekend land voor. Het land is schoner dan Indonesie. Gewoon geen brommers auto's en mensen op de weg. je kunt blind oversteken. Vanuit Johor Bahru naar Kota Tinggi gefietst. Een verademing, gewoon fietsen en natuur. veel palmbomen en varens langs de weg en regelmatig klimmende apen en dode apen langs de weg. Wat in Australie de kangaroes zijn zijn hier de apen en als ze ontbinden stinken ze precies hetzelfde. Ik was lekker mijmerend aan het fietsen steekt er drie meter voor de fiets een grote krokedil over, ik schrok met echt een rotje. Ze hadden verteld dat je hier wel aan de kant van de weg kan kamperen, nou mij niet gezien. Ik reed bijna over zijn staart!!!!!!
Een poldersloot langs de kant van de weg met wel 100 Lotusbloemen. heel bijzonder.

In Kota Tinggi een stel uit Sydney ontmoet die 4 jaar de wereld verkennen op de fiets. Beide hun baan op gezegd en heerlijk de wereld in. dat kan dus ook als je midden 40 jaar bent. Erge goede ontmoeting.
Na 90 km. naar Mersing gefietst te hebben ontmoete ik een gezin uit Nederland. vader moeder en twee jonges van 15 en 16 jaar. Zij trekken 4 weken door Malaysie op de fiets. Zij vertelde dat ze na een weekje terug naar Nederland gaan. Toen gebeurde er iets in mij. Ik was een beetje jaloers, terug naar Nederland, heerlijk. Zo'n gevoel heb ik tijdens mijn reis nog niet gehad. Ik had de volgende dag echt een hele saaie dag asfalt en bomen en struiken aan de kant. Kreeg bovendien ook nog een lekke band. Alle hobbelkeien op Java geen lekke band gehad en hier, vlakke gave weg, een klein nietje doorboorde de buitenband en de binnen band. Ging boverdien ook nog regenen.
Nou, het liep dus niet lekker en bedacht dat het in Nederland nu wel heel, heel erg mooi is, Kortom, heimwee naar ons polderlandje.
Ben momenteel in Cherating aan een prachtig strand. Veel nederlanders gesproken, gaan allemaal volgende week naar huis.
Gelukkig ook een vrouw uit Oostenrijk gesproken die 6 maanden trekt met een rugtas. Zij is eerder in Vietnam en Cambodja geweest.. Het moet er prachtig zijn, dat gaf mij weer moed om de draad weer vrolijk op te pakken. maar toch!!!!
Toch denk ik dat het normaal is om af en toe heimwee te hebben dan weet en voel ik tenminste dat ik van Nederland hou.

Hier is het stralend weer en lekker rustig. neem even tijd om voorzelf alles weer op zijn plek te krijgen en ga Maandag richting Thailand. daar is het trouwens ook weer klooien met de visum Als je met het vliegtuig het land inkomt krijg je een visum voor 1 maand en kan je hem verlengen. Als je overland het land inkomt krijg je een visum voor twee weken. Daar heb ik natuurlijk niets aan. Morgen maar de ned. Ambassade bellen hoe ik dit op kan lossen.
Maar heb er veel vertrouwen in dat het allemaal wel weer goed komt.

Een lieve Malaysie groet van anneke
































  • 06 Augustus 2011 - 08:26

    Ton:

    Dag Anneke,

    Laat je niet onmoedigen door de gedachten van heimwee.

    In Nederland beloven ze zonnig en warm weer, maar het regend op de daken als weleer.

    Bij het opstaan in de vroege morgen, hoor ik vogels fluiten zonder zorgen.

    Wederom vervolg mijn pad, voordat ik het weet hebben we de regen weer gehad.

    Wees voorzichtig en goede reis,
    groeten Ton

  • 06 Augustus 2011 - 12:08

    Bas En Marlon Met Noordman En Jansen:

    Hoi Anneke!

    Per toeval kom ik op jouw reisblog terecht omdat jij op het moment ook in Maleisie verblijft. Wat een avontuur, fietsend de wereld over! En geloof me, Thailand is nog vele malen mooier dan Maleisie. Ga vooral naar het noorden van het land! Daar is de cultuur nog puur en de mensen erg vriendelijk. Heel veel plezier en kop op!!

    Reisgroetjes,
    Marlon

  • 06 Augustus 2011 - 12:53

    Liesbeth:

    Wat heerlijk dat de wegen beter zijn en je zowat over iets te veel natuur rijdt. Nederland is nog steeds prachtig maar ...alles wacht geduldig op je tot je terug bent ,niks om eerder voor terug te komen, geniet daar maar lekker van al het moois om je heen.
    Heb een boekje van de bib geleend met de vietnamese keuken, die is ook niet te versmaden. Hoor graag uit de eerste hand hoe het daar is dus houdt de moed er in, op naar je volgende avontuur.veel liefs lies.

  • 06 Augustus 2011 - 15:14

    Enny:

    Ha Anneke,
    Ben zelf net terug van 3 weken vakantie in Frankrijk en lees ( met de Bosatlas naast me) weer met veel plezier je verslagen.
    O, wat kan ik me goed voorstellen, dat af en toe de heimwee toeslaat en natuurlijk kom je ook daar weer doorheen....en ga je verder met je intense leven. Alle ervaringen krijgen een plek en maken je leven rijker.

    Veel sterkte met je visum, dat gaat vast weer lukken,
    Ik blijf je volgen, ben ook benieuwd naar Vietnam. dat zal bij mij waarschijnlijk herinneringen oproepen aan een prachtige en indrukwekkende vakantie trektocht van Noord naar Zuid Vietnam , 5 jaar geleden. ....

    Lieve groet van Enny


  • 07 Augustus 2011 - 11:26

    Ien :

    ik zit met tranen naar jou te mailen wat een lief berichtje naar my van jou vind ik erg fyn paardemarkt is hier ook weer geweest ik ben wat ik niet nodig heb in dozen aan het doen ik wil dat toch zelf doen dat is dan klaar met de jongens en de meisjes is het heel goed ga je terug naar je kleinkinderen met de december maand / wat gaat de tyd snel he je bent 18 maanden alweer weg rot he zo 'n lekke band ik ga straks in myn atlas kyken waar je nu bent lieverd nog een fyne tyd en tot volgende week veel liefs van ien

  • 09 Augustus 2011 - 15:00

    Sylvia:

    Hallo Anneke,
    Ik wil je even vertellen dat ik uit kijk naar je verhalen. Echt geweldig, en zo als je alles beschrijft. Dan kan ik het soms zo voor me zien. Ik vind het knap zo alleen. Ik doe het je niet na zeker niet op de fiets. Dat je heimwee hebt logisch. Maar dat is vaak maar even. Geniet van je reis, en blijf schrijven. Dan genieten wij met je mee.
    Veel geluk.
    Gr. Sylvia

  • 10 Augustus 2011 - 16:26

    Ge En Nel:

    Hoy Anneke ,hier ben ik weer een paar drukke weken gehad maar ik ga je weer volgen.Wat heerlijk dat je nu weer zo aan het genieten bent, wij begrijpen niet dat je al weer zo lang weg bent ,wat gaat de tijd hard.En wij vinden het ook fijn dat je Nederland en de family mist [doet ons goed] Nu Anneke geniet maar met volle teugen dan doen wij mee.
    Liefs Ge en Nel.

  • 12 Augustus 2011 - 18:13

    Nicole:

    Hoi Anneke,

    He nee kamperen tussen de krokodillen lijkt me niet echt gezellig.. Leuk dat je straks naar Thailand gaat, wij zijn er tijdens onze reis in Azie ook geweest, aan de ene kant erg toeristisch vonden wij, maar aan de andere kant super mooi en heerlijk eten!!
    Heimwee hoort erbij.., maar als je weer een week terug bent in Nederland verlang je alweer naar het vrije reizen, ontmoetingen van zoveel leuke en lieve mensen, de weidse uitzichten en het avontuur! Geniet ervan!! Veel liefs uit Engeland waar alles met ons en ons kleine meisje goed gaat :-), XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuala Lumpur

Op weg

Recente Reisverslagen:

03 November 2012

Uitzending Televizie : Gouda stad. 5-11 november.

19 September 2012

geweldige thuiskomst in Gouda

31 Augustus 2012

Op de Alpe-d Huez

22 Augustus 2012

aankomst in Nederland

22 Augustus 2012

Balen waar ben je nu is een zooitje
Anneke

Actief sinds 18 Jan. 2010
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 193661

Voorgaande reizen:

09 Februari 2010 - 28 December 2013

Op weg

Landen bezocht: