Naar de schildpadden - Reisverslag uit Kuala Besut, Maleisië van Anneke Luijnenburg - WaarBenJij.nu Naar de schildpadden - Reisverslag uit Kuala Besut, Maleisië van Anneke Luijnenburg - WaarBenJij.nu

Naar de schildpadden

Door: Anneke

Blijf op de hoogte en volg Anneke

09 Augustus 2011 | Maleisië, Kuala Besut

Lieve familie en vrienden.

Hier weer een berichtje van een opgewekte vrolijke Anneke.
Heimwee, dat was me wat zeg, voor het eerst in mijn leven, maar het is weer een feessie na een weekje echte rust in Cherating. De reacties uit Nederland van vele en de goede adviezen die ik zeker uitgeprobeerd hebt hebben mij weer reislustig gemaakt. Momenteel ben ik in Kuala Besut op de ferry aan het wachten die mij naar het prachtige Perhentlands eiland brengt.
Hier heb ik de kans om achter de computer een verslag te schrijven.
Toen ik aan het strand in Cheratting kwam was ik zo blij weer een zee te zien , dat ik direct een zonnebad heb genomen, Ik was moe ,dus viel heerlijk in slaap. Nou dat heb ik geweten zeg, nee, niet zo rood als een kreeft maar de strandvlooien vinden het Hollandse vlees erg lekker. Er zaten meer dan 100 vlooienbulten op mijn lijf. ja bulten, niet van die kleintjes, Al die bulten wilde zweertjes worden om zo nog langer plezier te kunnen hebben van de vlooienbeten. Dat gebeuren heeft me een weekje rust gegeven. Gelukkig heb ik een vrouw ontmoet die wel een smeerseltje voor mij had om de jeuk te stille. Want in de nacht, je wilt het weten!!!!!Zo kom je altijd wel de goeie mensen tegen. God zij dank.
Om door mij heimwee te komen heb ik veel geslapen en veel gelezen in mijn fantastische E-Reader. De boeken van Vonne van der Meer gelezen over vakantiegangers op Ameland. Het schelpenpad en de bruisende zee was aanwezig, dus ik ben gewoon een paar dagen met hart en ziel in nederland geweest. fantastsch. Onderussen van de toeristische atraktie's hier genoten. In de avond naar het strand om de schildpadden te zien eieren leggen in een groot gat van het strand. Dit had ik al eerder op Sri Lanka gezien en wilde het nog eens meemaken. Nooit doen als het de eerste keer fantastisch is geweest. Er waren wel 250 mensen die moeder schildpad wilde bewonderen tijdens zijn leg. Eigenlijk wel schandalig he. Moeder schildpad kan het niet in alle rust zijn prachtige ronde tennisballetjes ingraven. Kortom, het was te druk .

Andere dag door de Mangrove gevaren. Dit was de eerste keer , het was fantastisch. Ik heb schijnbaar iets met rivieren en water. maar geen vogels te bekennen.

In de avond tussen de glimwormpjes gevaren in de Mangrove. fantastisch. het leek een beetje Kerstmis. geweldig .

Woensdag ochtend de fiets weer opgepakt en richting noorden. het ging weer fantastsch. Als een van jullie in een prettig, mooi tropisch land wilt fieten is malaysia er een geweldig land voor. veel shcone rustige wegen, wisselend landschap en slaperige rustige mensen. het is hier Ramadan en noord malaysia is een erg streng moslim gebied. Alle eettentjes langs de weg zijn gesloten overdag en er is geen eten overdag te koop. vanaf 5 uur is er in iedere plaats een etensmart. Daar kun je genieten van alle heerlijke gerechten van malaysia, Dus ik koop voor de volgende dag gewoon mijn ontbijt en lunch, Het is wel erg ongezellig alle etenstentjes leeg te zien, van de andere kant is het ook heerlijk rustig. Om 3 uur in de middag dan is iedereen zo moe en duf, dat iedereen slaapt en niet aanspreekbaar is.
Gezelliheid is dan erg ver te zoeken. In de ochtend zijn vele winkels gesloten en om 3 uur gaan ze ook weer dicht, kortom een ontregelde boel hier. Om 4.30 in de ochtend wordt men gewekt door de de klanken uit de Moskee, het begint al wel heel erg vroeg. Om 7 uur in de avond kunnen we ook genieten van de Moskee klanken en midden in de nacht nog eventjes om je wakker te houden. Het is effe wennen maar het is zo. Dus als iemand plannen heeft om te fietsen in dit land kijk wanneer het Ramadam is.


Gisteren in een schildpad centrum geweest waar ze de skeletten van schildpadden tentoonstellen. Erg interessant. Zie foto,s (ala het lukt). De slaapplaasen zijn hier makkelijk te vinden en geniet daar ook van.

dat was het weer. Ook jullie zijn weer op de hoogte van malaysie met alles erop en eraan.


bedankt voor de reacties, dat houdt mijn bene draaiende .

Lieve groet van Anneke






















  • 15 Augustus 2011 - 09:30

    Indy:

    Zo leuk om jouw reisverslagen te lezen en heel veel plezier nog...

  • 15 Augustus 2011 - 09:56

    Renate De Jong:

    He, fietser, veel plezier op de Perhentians. Idd de Ramadan kleurt de dag hier van een fietser. Zelf wisten wij niet dat het zo'n invloed zou hebben. Anders hadden we deze zomer niet in Maleisie gefietst. Volgende keer houden we naast andere zaken ook nog eens de Ramadan in de gaten voor het plannen van een fiets vakantie. Veel plezier tijdens de verder tocht,Groet Renate

  • 15 Augustus 2011 - 10:34

    Renate De Jong:

    He, ik heb even je hele reis door gevlogen. Als je naar Thailand gaat,kun je op onze site onze route even bekijken. We zijn gestart in Chiang Mai dan naar de grens van Birma (visum verlengen) via de Mekong weer naar Chiang Mai. Vanuit Bangkok nog naar het Zuiden. Misschien helpt het iets met het zoeken van een route? Verder zijn we natuurlijk korte onderweg, zolang wij nog werken doen we aan vakanties. Fijn om te lezen dat dat jij als pensionado dit doet. Houdt voor ons de hoop erin. Want fietsen is een geweldige manier van reizen. Ik houdt later van thuis je blog graag in de gaten, fijne reis verder groet Renate

  • 15 Augustus 2011 - 10:35

    Ien:

    hallo wyfie zaterdag geen tyd gehad maar vandaag wel ik vergeet je niet hoor wat een mooie fotoos iedere keer weer het is eindelyk weer zomer jy mist niks hoor nog iets van angela gehoord het is koud in n z er ligt erg veel sneeuw wat ben je slank joh ik verbaas me iedere keer weer alsik de fotoos zie gaaf hoor anneke veel liefs van de jonges en de meisjes maar bovenal van my ien

  • 15 Augustus 2011 - 16:57

    Maaike:

    He draaiende beentjes, fijn dat je de heimwee onder de knie hebt. Die benen toch van je, zo veelzijdig!!
    Leuk die foto met 'Awas'. Vriendin van mij (lang lang geleden) had een hond die Awas heette. Naam klopte voor geen meter, want het was een schat van een beest. (Awas= pas op). Leuk deze herinnering ineens, door jouw foto.
    Vind het trouwens ook leuk dat je het zo volhoudt om reisverslagen te sturen, ijzeren discipline (die mijn dochter ontbrak toen zij afgelopen jaar in USA was....) die ik zo waardeer! En foto's, helemaal te gek. Kijk al weer uit naar de volgende!!
    liefs uit zonnig Rotjeknor

  • 15 Augustus 2011 - 17:39

    Saskia P:

    Hallo Anneke,

    Ja ook ik volg je nog steeds. Geniet enorm van je verhalen. Vorige week naar Antwerpen gefietst en weer terug. Vond dat al een avontuur(tje) en heb genoten van het vrije gevoel dat het fietsen geeft. Daar geniet jij al anderhalf jaar van, fantastisch. Blijf ons vooral verrassen met je leuke verhalen.

    Groeten Saskia

  • 15 Augustus 2011 - 18:38

    Leny:

    Hoi Anneke, Dat was weer een uitgebreid verslag, fantastisch allemaal.Gaaf dat je erbij kon zijn toen de schildpadden eieren gingen leggen. De foto's zijn prima overgekomen, hardstikke leuk. Nog veel fietsplezier verder en tot de volgende brief. Groetjes Leny

  • 17 Augustus 2011 - 10:30

    Elly:

    Hoi Anneke,
    een tijdje niets van me gehoord, dat komt omdat we op vakantie zijn geweest en dan doe ik even helemaal niets met het internet, heerlijk toch?
    Zo te lezen gaat het je nog steeds heel erg goed af daar in de tropen, die minaretten zijn onverbiddelijk he? En dat op die onchristelijke tijden (ha, ha leuke woordspeling).
    Ik zal je snel weer een mailtje sturen, even bijpraten. hier alles goed, veel liefs van mij Elly

  • 18 Augustus 2011 - 10:17

    Jeannette:

    Hey Anneke,
    heerlijk om te lezen dat je weer geniet en je heimwee een beetje onder controle hebt. Het is ook niet niks om zo lang van huis en haard weg te zijn!!
    Geniet lekker verder, het is een feestje om iedere keer je mooie verhalen te lezen, dan zijn we toch allemaal een beetje veel bij je! Hou je taai en tot je volgende verhaal :)
    liefs Jeannette

    ps ik heb nu ook een weekje vakantie en ben aan de klus in huis enzo maar geniet af en toe ook lekker van het zonnetje :) en van een boek. In september heb ik nog lekker 1,5 weekje vakantie en dan ga ik lekker naar turkije :)

  • 20 Augustus 2011 - 14:33

    Joke Beereboom:

    Hoi Anneke, lees regelmatig je verslag.Geniet er ook van maar heb echt geen zin om het na te doen. Ik blijf liever in nederland.Ik heb wel veel respect voor je hoor!Hadden we 40 jaar geleden ook niet kunnen denken toen we met 3 kleine kinderen aan de koffie zaten! Zo zie je maar dat jou tijd altijd komt. Groetjes van ons allemaal, Joke

  • 26 Augustus 2011 - 13:45

    Maaike Van Nelleke:

    Nou das toevallig! Zit ik een beetje op internet te zoeken op reizigers in Maleisie kom jij er als eerste uit! Dus ik denk: he, die ken ik, dat is Anneke! Ik ga in oktober met een vriendin naar Maleisie en dacht dat het wel handig zou zijn om wat tips op te zoeken op internet en toen kwam ik je blog tegen. Ik heb de verhalen weer gelezen. Die krokodil was trouwens wel heftig. wat goed dat je zo lang al fietsende bent. Groetjes! Maaike

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuala Besut

Op weg

Recente Reisverslagen:

03 November 2012

Uitzending Televizie : Gouda stad. 5-11 november.

19 September 2012

geweldige thuiskomst in Gouda

31 Augustus 2012

Op de Alpe-d Huez

22 Augustus 2012

aankomst in Nederland

22 Augustus 2012

Balen waar ben je nu is een zooitje
Anneke

Actief sinds 18 Jan. 2010
Verslag gelezen: 302
Totaal aantal bezoekers 193662

Voorgaande reizen:

09 Februari 2010 - 28 December 2013

Op weg

Landen bezocht: