Gedragen door de wind zoeven naar nederland - Reisverslag uit Glückstadt, Duitsland van Anneke Luijnenburg - WaarBenJij.nu Gedragen door de wind zoeven naar nederland - Reisverslag uit Glückstadt, Duitsland van Anneke Luijnenburg - WaarBenJij.nu

Gedragen door de wind zoeven naar nederland

Blijf op de hoogte en volg Anneke

16 Augustus 2012 | Duitsland, Glückstadt

Lieve allemaal.

Nog een paar daagjes en ik ben in nederland. niet te geloven. naar huis terug, Fijn??? jazeker, ik zie er naar uit iedereen weer te onmoeten en te knuffelen, lachen en bijpraten. jammer, ja, Ik ben verslaafd. Fietsen iedere dag met je kop in de wind is een soort drugs. Afkicken, ja en nee. Ik zie wel. Er gebeuren zoveel dingen in mijn hoofd. het ene moment denk ik, ja, heerlijk terug en een uur later nee, he, niet meer trekken, tent opbreken, afzien, genieten , balen, afzien genieten balen enz, enz. Als het klopt daaien de benen zaterdag de Nederlandse grens over bij Nieuwenschans. Nu ik dit opschrijf krijg ik wel een beetje kippenvel en zal de grond kussen.
De Duitse kust is prachtig, veel grote dikke jachten en jachthavens, campings en dikke mensen De overvloed en rijkdom is hier duidelijk aanwezing ondanks de crisistijd. Hoe ik zelf in nederland slank moet blijven weet ik echt niet hoor. Het eten is zo lekker en als ik niet meer iederedag sport ???? dan maar naar de sportschool in de winter en zeker een nieuw reisplan maken voor de andere kant van de wereld. Ik sta nu al te popelen om eraan te beginnen, maar eerst terug naar Gouda.

Gluckstad, ik had gehoopt dat dit mij geluk zou geven er is daar een goeie kapper dat wel maar o, jee. Mijn fototoestelletje heeft de moed met al die regen opgegeven. Ik baal als een stekker, het trouwe makkertje. Wel een nieuwe gekocht hoor, maar ........
Op zoek naar een camping lukte helaas niet. Er stond een straffe wind en was gedwongen op een parkeerplaats voor campers te staan. niet fijn en erg ongeborgen. De goedkope hotelletjes waren vol dus een nachtje als zwerver geleefd. Niet fijn hoor, maar de andere dag zingend alles weer gepakt. Op de lange, lange onafzienbare dijk naar Neuhous een smerige regen en weer een straffe wind aan kop. Het klinkt misschien gek maar ik vond het heerlijk. Niemand te zien, natte blerrende schapen en glibberige schapenstront. prachtig. Door Cuxhaven naar de Bremerhaven door het grote indrukwekkende havengbied . met de ferry naar Blexen en langs de prachtige dijk naar Eckwardhorne.
In Eckwarhorne was ik van plan om de ferry naar Willemshaven te nemen. het was prachtig weer de wind op kop en het liep als een speer. de ferry ging pas 6 uur in de avond en had de keus, 6 uur luieren aan strand of de omgang om de schitterende Jadabussen te fietsen. Jullie begrijpen het natuurlijk al, nog twee weekjes fietsen het het feessie is afgelopen, dus met de kop in de wind naar Dangast gereden. Natuurlijk had ik nu de wind in de rug en zweefde over de prachtige dijken.. Terwijl ik op het wad een lekker wijntje zat te drinken kwam er een groep mensen die een excursie hadden over het wad langs. Zij vroegen of ik mee wilde, stoeltje en flesje wijn verstopt in het riet en lekker banjeren door de Duitse slikkenwad.
Weer een feessie, lekker baggeren.
In Willemshaven voor de laatste keer deze reis de ketting en cassette vervangen om de laatste paar honderd kilometers gesmeerd te laten lopen. Dat het gesmeerd was is gisteren wel gebleken. Vanaf Hooksiel naar Nordich met de straffe wind in de rug met vleugeltjes langs het waddengebied van Duitsland richting nederland.
Momenteel ontmoet ik veel fietsers uit nederland en dat voelt al een beetje thuis. Gisteren avond een uitnodiging gehad voor een scholletjesdiner aan de waddenkust. Wat moet een mens nog meer, is dit een feessie of niet.


Ik beloof de Nederlandse bodem te kussen de grens is overschreden, hoe dat voelt vertel ik de volgende keer.

helaas kan ik geen fotos plaatsen het camara kabeltje is verdwenen dus ik zal een andere oplossing moeten zoeken om de fotos te plaatsen maar nog een weekje en we kunnen elkaar gewoon weer ontmoeten

Een zonnige groet van Anneke











  • 16 Augustus 2012 - 16:45

    Fre:

    Hai die anneke,

    Heerlijk al die verslagen van jou, wat gaan we die missen als je weer in Nederland bent.
    Hopelijk kom je gauw langs op de Boelekade om naar onze nieuwe behuizing te kijken.
    het is hier momenteel erg warm dus mocht jet het weekend de grens met nederland bereiken dan zou ik niet te hard de grond kussen want dan heb je kans dat je lippen aan het asfalt blijven hangen, ze voorspellen namelijk rond de 35 graden. Groetjes en tot gauw.
    P.s. (Ik ben met vakantie van 27 augustus tot 18 september.) Geen wereldreis maar lekker naar Italie.

  • 16 Augustus 2012 - 20:39

    Mariska:

    Jeeeh Anneke wat lees ik nu!!!!!
    Door vakantie, drukte en de dagelijkse hectiek liep ik weer even achter met het lezen van je verslagen... wat ben je plots dichtbij !?

    Oh wat ben je GE-WEL-DIG!
    Wij zijn superblij om je straks weer te zien, wat fijn dat je naar Gouda komt! Als we iets moeten regelen voor je thuiskomst dan weet je dat je ALTIJD een beroep op ons kan doen.
    Natuurlijk wil iedereen je zo snel mogelijk zien en omhelzen, dus we zullen op onze beurt wachten ...:)

    Superblij dat je er straks weer bent!!! Weet je al wanneer je in Gouda aankomt?
    alle liefs!
    xxx

  • 16 Augustus 2012 - 22:33

    Saskia P:

    He Anneke,

    Geweldig, bijna weer thuis. Tja, dat wordt gigantisch afkicken en je kunt vast niet meer zonder dit mooie, spannende leven. Maar voor een poosje is Gouda vast wel leuk. Als jij de grens oversteekt, steken wij de grens over naar Frankrijk om te gaan fietsen langs de Loire. Niet met tent, maar luxe in hotelletjes. Daarna kom ik vast een keer bij je langs in Gouda.

  • 16 Augustus 2012 - 22:57

    Nicole Luijnenburg:

    Hoi Anneke,

    Heel veel plezier en succes zaterdag met de Hollandse grens oversteken!! Ik kan me zo goed voorstellen dat het dubbele gevoelens geeft... Zo heerlijk om weer thuis te zetten, lekker eten en iedereen weer te zien, maar de vrijheid van lang op reis zijn zal je ook zeker gaan missen.
    Maaruh....gewoon lekker weer een leuke reis plannen als je terug bent :-)!
    Daar trek ik me altijd weer aan op :-).

    Ook al hebben we even geen verre reizen gemaakt de laatste tijd, Europa is ook prachtig! In juni zijn we met Olivia naar Slovenie geweest, wat een mooi land! Heerijk weertje, mooie omgeving tegen de grens met Oostenrijk, lekker eten en een relaxte & vriendelijke bevolking. Aanradertje!

    Nou Anneke, nogmaals succes met de laatste loodjes!
    Veel liefs uit Engeland, Nicole XXX

  • 17 Augustus 2012 - 10:53

    Maureen :

    Hoi Anneke,

    Ik zal morgen aan je denken, jeetje wat ga je nu snel zeg, inderdaad als een speer.
    Je treft het niet dit weekend want het wordt erg warm hier.
    Ik heb ontzettend genoten van je prachtige verhalen en schitterende foto's natuurlijk.
    Jammer dat dit nu voorlopig even stopt, hoop je snel te ontmoeten en ben benieuwd naar je volgende plannen.
    Zelf vertrek ik 17 sept weer naar Thailand en ga daar o.a ook fietsen.

    Dikke knuffel, Maureen

  • 17 Augustus 2012 - 14:52

    Karel Ui Bodegraven[bij Gouda]:

    hallo anneke wat lees ik nu weer van jou ?je bent nog niet in gouda en denkt al weer aan je volgend avontuur word je dat nou niet zat dat zwerven? je zult zien hoe mooi gouda is nieuw stadskantoor. de siroopwavel genoemd? nieuw hotel op de oude gasfabriek terrein.enz enz;;ik hoop dat de laaste lootjes niet de zwaarste worden. veel sucses. en fietsze.
    groeten karel [bij gouda]

  • 19 Augustus 2012 - 17:07

    Wout Kappert:

    Hallo Anneke,
    Ik had tijdens ons genieten van de scholletjes in Norddeich al het nodige over je wereldreis gehoord. Maar na het lezen van je verslagen ben ik toch wel een beetje jaloers op je. Wat een feessies heb jij meegemaakt. Maar het was inderdaad ook hard weken . Wat een gedoe met die visums in China . Is inderdaad niers voor jou. Ik neem aan dat je bijna/ of al thuis bent. Geniet ervan en ik hoop nog iets hoe dan ook van je te vernemen. groeten van Wout.

  • 20 Augustus 2012 - 20:01

    Leny:

    Hoi Anneke,
    Gauw even een reactie, want ik smelt in m'n flat, weet niet hoe snel ik weer naar mijn tuintje moet gaan.
    Ik zie er naar uit uit je weer snel te zien in Gouda.
    Groetjes Leny

  • 22 Augustus 2012 - 14:22

    Renate De Jong:

    Hoi Anneke,
    Ik zie dat mij eerder geschreven berichtje niet geplaatst is. Dit jaar is het hommeles met waar ben jij nu website.
    Ik kan je mijmeringen over de thuiskomst goed voorstellen. Je droom is bijna voltooid. En dan komt even de leegte. Ik zou zeggen, thuis tot rust komen en kijken hoe verder met leven. Wat is nu je fundament geworden? Waar gaat het je nu om? Zo'n echte lange reis verandert een mens, het geeft een hoop nieuwe inzichten en kennis. Waardevol!
    Jammer, dat je al zo vroeg over de grens bij Nieuweschans kwam. Ik had je graag met de fiets opgehaald en samen naar Winschoten gefietst en tot gast gehad.
    Wij zitten nu in Saigon, morgen onze laatse dag hier en vrijdag starten we met de terugreis, Singapore en dan Amsterdam. Wil ik naar huis? Nee. Thuis wachten weer de verplichtingen, verplichtingen die ons de gelegenheid geven om te kunnen reizen. Het leeft zo makkelijk op de fiets.
    Anneke, wel thuis!

  • 22 Augustus 2012 - 14:55

    Corine:

    Ha Lieve An,
    Jeetje ik kan het bijna niet geolven dat je al zo dichtbij huis bent. Heb je al enig idee wanneer je onze prachtige provinciestad weer aandoet? Ik ou het natuurlijk super leuk vinden om je dan te begroeten.
    Wij zijn vanaf 7 september op vakantie maar ik hoop van harte dat het nog lukt om je voor dioe tijd weer in mijn armen te sluiten!
    Geniet maar van al het moois wat je nog onderweg tegenkomt.
    Dikke zoen, Corine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Glückstadt

Op weg

Recente Reisverslagen:

03 November 2012

Uitzending Televizie : Gouda stad. 5-11 november.

19 September 2012

geweldige thuiskomst in Gouda

31 Augustus 2012

Op de Alpe-d Huez

22 Augustus 2012

aankomst in Nederland

22 Augustus 2012

Balen waar ben je nu is een zooitje
Anneke

Actief sinds 18 Jan. 2010
Verslag gelezen: 416
Totaal aantal bezoekers 192569

Voorgaande reizen:

09 Februari 2010 - 28 December 2013

Op weg

Landen bezocht: