Spectaculaire wolken - Reisverslag uit Glückstadt, Duitsland van Anneke Luijnenburg - WaarBenJij.nu Spectaculaire wolken - Reisverslag uit Glückstadt, Duitsland van Anneke Luijnenburg - WaarBenJij.nu

Spectaculaire wolken

Blijf op de hoogte en volg Anneke

10 Augustus 2012 | Duitsland, Glückstadt



Iedere dag met de kop in de wind de spectaculaire wolkenlucht langs zie vliegen is ook weer een ervaring apart Het kleurenspel in indrukwekkend, Blauwe, witte, grijze met vaak pikzwarte en daar de zonnestralen achter zien schijnen maakt het werk af. daarnaast rondom de buien een staffe zuidwester, die de kuiten blijven verstevigen. Niet te geloven, iedere dag is de tent zeik en zeiknat. De ene dag maak ik tijd om alles te wassen en te drogen om de andere dag overnieuw te beginnen
De kuiten hebben te goed naar hun zin. Ze werken zich te pletter. Zij willen wel snel naar Gouda maar moeten er wel heel hard voor werken. Echt Nederlands hoor, schrijven en praten over het weer. De tolerantiegrens is overschreden. iedere ochtend geniet ik heerlijk van mijn kopje koffie, helaas de slakken vinden het blijkbaar ook erg lekker. De primusbrander werkt goed en ik kan me dan ook verheugen op het eerste kopje koffie van de dag. Vanmorgen was het effe slikken. Ook een smeuige, glibberige, gladde bruine naaktslak hed zich genesteld in mijn kopje. Ik kan veel hebben, maar dit is ver grensoverschrijdend gelukkig heb ik nog een klein kopje dus kon toch genieten van het bakje troost Nou genoeg over het weer.

Het is weer lang geleden dat er de mogelijkheid was om een verslag te schrijven en ook nu geeft het problemen. Momenteel zit ik achter de computer in een jeugdherberg in Gluckstad langs de Elbe. Waar ben je nu is uitgeschakeld en Annemarie heeft dit verslag geplaatst.
Via Wismar naar Lubeck Scharbeuts neustad heilehaven langs de prachtige ostsee naar Kiel gefietst. Voor iedere fietser maak plannen om dit te bewonderen, de kust is geweldig, prachtige stranden, vele havenplaatsjes, schitterende rietvelden, heemboemen enz. het is genieten tegen wind of niet, het is een prachtige kust.
Via Ecnervorde langs de Noord-oostzeekanaal naar Brunsbuttel. geweldig, goed fietspad en spectaculaire grote zeeschepen. vandaag (het regent weer) met de ferrie naar Cuxhaven. De noorzee en nederland komt echt steeds dichterbij.Niet te geloven, ik ruik de stal en probeer die via de Nederlandse kust te bereiken. Of dat gaat likken horen jullie weer over een paar dagen.

Ik moet stoppen op deze computer en staan tig wachten achter mij. De foto,s hoop ik de volgende keer te plaatsen.

een natte slakkengroet van anneke

  • 10 Augustus 2012 - 11:44

    Karel Vlasveld:

    nou anneke kom maar vlug naar nederl;het begind weer mooi weer te worden in gouda.
    maar niet in een slakke gangetje hoor;;;;;?groet van karel bij[gouda]

  • 10 Augustus 2012 - 11:46

    Janny:

    Hup Anneke het wordt mooi weer. Hou de moed erin. Je kunt vast een duik in zee nemen als je langs fietst.
    Vandaag geen wolken maar een strak blauwe lucht, ik ga naar de Hoek voor het eerst dit jaar.
    Dikke zoen van Janny

  • 10 Augustus 2012 - 12:52

    Dries:

    Nog twee week´ies, an elk feessie komp een end!

    Succes met de eindsprint ........

  • 10 Augustus 2012 - 13:20

    Henny De Miranda:

    Ik heb een hekel aan z.g. "Ik ook" - verhalen. Maar ik kan je verzekeren dat wij al een maand iedere avond de tuin ingaan om grote naaktslakken te vangen. We hebben zelfs speciale slakkenvallen met bier erin gezet.
    We hebben er zeker al 300 gevangen. Het zal wel door het natte weer komen. We hebben helaas geen egels meer in de tuin. Die weten er opruiming in te houden.

    Wat heerlijk dat je nog kunt genieten van het laatste stuk van je reis. Het weer gaat beter worden. De wind zal als altijd wel westelijk blijven, maar minder hard.

    Hartelijke groeten van de oude Miranda's

  • 10 Augustus 2012 - 18:53

    Maaike:

    He kei, ik sta ervan te kijken. Je neemt de grootste hindernissen en ontberingen, en glijdt nu bijna uit over een naaktslakkie.... :)
    Wat fijn dat Annemarie je verslag kon plaatsen, was al bang dat het 'thuisfront' moest gaan afkicken van je avonturen. Straks in Gouda graag doorgaan met je updates, zo heerlijk om te lezen.
    Ik nu ook vakantie, lekker...........
    Succes met de laatste weekjes, geef je kuiten nog een slinger xx

  • 10 Augustus 2012 - 19:20

    Enny:

    Ha Anneke,
    Je bent er nu bijna en het weer wordt steeds mooier, dus dat is geweldig.
    ik zie het weer helemaal voor me, jouw gezwoeg, je genieten en na de tegenslagjes weer monter verder gaan.
    Nog ff volhouden .......
    lieve groet van Enny

    jammer genoeg kan ik niet op 24 augustus in Gouda zijn, kun je je reis niet nog een weekje rekken?? (grapje).

  • 12 Augustus 2012 - 20:29

    Leny:

    Hoi Anneke,
    Je treft het met weer, eindelijk wat meer zomerse dagen.
    Wat de slakken betreft, volgens mij is het echt een epidemie. Op de tuin tuin rapen we dagelijks zón 30 slakken, die allemaal over de sloot op het weiland gooien, en volgens mij kunnen ze toch echt niet zwemmen, maar het is onuitputtelijk, ze vreten alles op. We zijn ze spuugzat!!!

    Een slakkentuingroet uit Leiden.
    Groetjes Leny

  • 12 Augustus 2012 - 21:13

    Hennie:

    Nou Anneke,
    het schiet echt op he' Ik ga vanavond nog even kijken naar de afsluitingseremonie van de olympische spelen in Londen en maandag komen de sporters met hun gewonnen medailles weer per trien in Den Bosch aan. Jij bent de volgende medaille winnaar die in Gouda aankomt. Hou vol nog even!!!

  • 12 Augustus 2012 - 23:24

    Anneke Lubbers Uut Emmen:

    Hey Anneke
    Lieve toffe bijzondere sterke vrouw

    Deze week kook ik weer spaghetti langs de Mosel in Duitsland
    Tevens weer verse melk erbij, je bent uitgenodigd
    Hoor!!!
    Morgen vertrekken we weer, tot later, lieve groet van Hennie en Anneke Lubbers
    Uut Emmen, voorheen Brunsbuttel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Glückstadt

Op weg

Recente Reisverslagen:

03 November 2012

Uitzending Televizie : Gouda stad. 5-11 november.

19 September 2012

geweldige thuiskomst in Gouda

31 Augustus 2012

Op de Alpe-d Huez

22 Augustus 2012

aankomst in Nederland

22 Augustus 2012

Balen waar ben je nu is een zooitje
Anneke

Actief sinds 18 Jan. 2010
Verslag gelezen: 310
Totaal aantal bezoekers 192569

Voorgaande reizen:

09 Februari 2010 - 28 December 2013

Op weg

Landen bezocht: