Op naar Beijing - Reisverslag uit Zhengzhou, China van Anneke Luijnenburg - WaarBenJij.nu Op naar Beijing - Reisverslag uit Zhengzhou, China van Anneke Luijnenburg - WaarBenJij.nu

Op naar Beijing

Door: Anneke

Blijf op de hoogte en volg Anneke

18 April 2012 | China, Zhengzhou

Lieve, lieve allemaal.

Na een paar heftige dagen in Zhenzhou ga ik morgen naar Beijing. nee, schrik maar niet, niet op de fiets maar met een prachtige flitstrein. De fiets slaapt daar al een nachie en ik ga hem morgen achterna.
Alle ondersteuning en liefde via het universum naar mij gezonden heb ik opgesnoven totaan mijn ziel en reist met mij mee.in mijn hart. Mijn dank is groot.
Natuurlijk wist ik het al...ik reis niet alleen, we doen het met z'n allen, dat is nu wel bewezen.!!!! Wat een warme, juiste, lieve, hartverwarmende woorden en we gaan gewoon verder met strubbelingen van de Chinese autoriteiten meezeulend onder in de fietstas. Want ik ben er nog niet. Deze dagen ben ik met mezelf in retraite gegaan. Het overdonderen van de vele, vele prachtige stralende ruikende pioenen heeft me gebroken maar ook weer geheeld. Voor lezers die dit niet weten, ik ben 25 jaar getrouwd geweest met een pioenenkweker, vandaar!!!!Pioenrozen zijn een deel van mijn leven en horen nog steeds bij mij. Veel gewandeld en gemediteerd tussen de vertrouwde bloemengeuren . Wat een goede en waardevolle momenten tijdens het wachten op de visum
Het bureaucratische gedoe van de Chinese autoriteiten is voor mij een waardevolle tijdsbesteding geweest -ze moesten een weten- maar nu weer op naar de volgende fase van deze schitterende wereldreis. Vandaag mijn paspoort opgehaald met de juiste stempels, dus ik tel weer mee in China. Gisteren de fiets en bagage op de trein gezet. Natuurlijk weer veel gedonder met de taal maar ik wist nu wat en hoe de regels zijn in China. En gewoon net doen of je niet verstaat en alles komt goed.Zou het schelen dat ik een vrouw ben??? Alles wordt uit de kast getrokken om me te helpen wat ik vraag. Geweldig!!!! De fiets en bagage staan morgen in Beijing op mij te wachten (hoop ik)om daarna weer een lange treinreis te maken naar Moskou met de Trans Siberie Expres. maar voordat ik daar ben moeten er nog twee visa veroverd worden,Rusland en Mongolie. San heb ik mooi de tijd om de Chineese muur te beklimmen. Ook een geschenk toch?
En hoe me dat vergaat ????
ik weet het niet.
Maar alles komt goed. Het mag eventjes duren maar het komt goed.

Een liefdevolle pioenengroet van Anneke

• 18 April 2012 - 10:47

Ton:

Dag Anneke,

Wanneer je een Chinese Tolk nodig hebt dan kan ik deze voor je organiseren, bijvoorbeeld in nood gevallen.

Reis voorzichtig en geniet met volle teugen.

Groet, Ton

• 18 April 2012 - 11:16

Fré Westerbaan:

Lieve Anneke,
    Wat een avonturen beleef jij toch zeg.
    Je vorige verslag was aanmerkelijk negatiever dan dit nieuwe. Even zat ik in de war of het wel goed ging met je, maar nu ik dit weer lees is de (oude) Anneke er weer met haar optimisme.
    Wat een ervaring om dit allemaal mee te mogen maken.
    We genieten van alle verhalen en reizen zo een beetje met je mee.
    Heel veel groetjes van alle meiden van de receptie Gouda.
    Weet je al dat Kwadraad gaat verhuizen naar het pand hiernaast, er wordt al druk verbouwd en als alles goed gaat zitten we er in juli al in. Nou meissie het ga je goed op je wonderbaarlijke reis en ik kijk alweer uit naar je volgende verslag. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxFre

• 18 April 2012 - 11:59

Renate:

laat me het kort en simpel houden:
    gelukkig, na regen komt zonneschijn
    succes op weg naar de TSE,

groet Renate

• 18 April 2012 - 12:43

Maaike:

He, wat een mooie foto's van die bijzondere Godin van de Pioenen!! Wat een mooie slanke verschijning, en wat een kracht en doorzettingsvermogen en vooralsnog levenskracht straalt ze uit. An, je bent een topper.
    Geniet van de treinreis, zwaai maar lekker naar die vervelende lui, hou je lekker dom en onwetend, lijkt me het wijsste. OP naar de volgende visa inderdaad, jij als Visumspecialiste haha.
    Lijkt me ook gek idee: je fiets reist vooruit! Je trouwste makker deze afgelopen jaren, en dan hupsakee op de trein zetten. Zal ie blij zijn je weer te zien straks in Beijing.
    Goede reis, en straks weer lekker fietsen. Ga ik straks ook doen, maar dan in de sportschool :)
    liefs, Maaike

• 18 April 2012 - 12:44

Maureen:

Lieve Anneke,

Wat heerlijk dat het allemaal gelukt is en dat je weer vol positieve energie verder kan.
    Spannend hoor met de trein helemaal naar Moskou.
    Veel plezier op de Chinese Muur, het moet schitterend zijn.
    Een lieve warme groet, Maureen

• 18 April 2012 - 13:56

Leny:

Hoi Anneke,
    Fijn te horen dat je visum weer in orde is, en je verder kunt.
    Wat een mooie foto's. Ongelooflijk toch dat je zo'n pioenenpracht in China tegen komt.
    Wel spannend hé om je fiets vooruit te moeten sturen en maar hopen dat hij er dan ook is.
    Maar met engeltjes op je schouder geloof ik daar wel in.
    a.s.Maandag ga in vergelijking met jou een minitripje maken met de meiden.
    We zitten in Salland bij de Holterberg in een groot huis, en gaan even een midweekje genieten.
    Je hoort wel hoe het is geweest.
    Fietse verder en tot schrijfs.

• 18 April 2012 - 16:56

Peter:

Ha die Anneke; Geweldig om dit weer te lezen en de oude spirit weer te herkennen!!!!

• 19 April 2012 - 09:38

Henny De Miranda:

Wat een reisverslag! Je maakt meer mee, dan je ooit hebt kunnen verwachten! Je moet wel een heel sterk persoon zijn om hier niet ter plaatse verkreukeld bij neer te vallen. Ik heb diep respect voor je.

Hou alsjeblieft wel vol, maar kom wel gezond en heel terug. Je verhaal is te lezen als een ongelofelijk en indrukwekkend boek.

Hartelijke groeten van Henny

• 19 April 2012 - 09:42

Angela :

Hoi mama, hè alles weer prima onder controle
    Met je pas opzak de muur beklimmen. Heel veel
    Plezier het komende stuk. Daar gaat het toch om
    Dat je er plezier in hebt. Groetjes Angela

• 19 April 2012 - 16:08

Ge En Nel:

Lieve Anneke .Wat zijn we weer trots op je.En wat heb jij een ontzettend doorzettings vermogen,ik doe het je niet na. Ga zo door en je haald het met vlag en wimpel. P,S, Ik geloof in de Engeltjes op je schouder .Veel liefs Ge en Nel.

• 21 April 2012 - 10:10

Ien:

ha die anneke nou nou wat een reis zeg vol bewondering lees ik jou verslagen klasse hoor dus je gaat nu richting europa ik kan me heel goed voor stellen dat je aan de bospolder dacht metdie mooie pioenen en een huilbui had hier gaat alles naar wens wel druk maar heerlyk 19 mei ga ik over ik ga vanmiddag al jou fotoos kyken ik ga nu voor de behangers zorgen heel veel liefs van ien

• 27 April 2012 - 13:40

Corine:

Ha Lieve An,

Wat goed om te lezen dat je de dingen weer hebt weten te regelen die nodig voor je zijn en dat je het weer gefikst hebt en er weer vertrouwen in hebt. Ben heel benieuwd naar je treinreis, volgens mij is dat fantastisch. Misschien hebben ze ook daar een stiltecoupe, :-) :-) :-)
    Weet je nog hoe we gelachen hebben om dat verhaal.
    De pioenrozen bloeien hier nog niet hoor, het lijkt hier wel siberisch voorjaar. maar je krijgt wel een hele warme groet,
    Liefs Corine

• 29 April 2012 - 13:52

Ien:

zondag middag morgen is het hier koninginnendag hopende dat het goed weer is de laatste weken was het prut hoor hier is het druk met verhuizen ik kan veel zelf hoor maar ik ben heel bly met de jongens ronald helemaal doet veel met lampen en zo erwin is voor het grove werk zo als verhuizen met zynvrienden patrick is ook thuis dus heb ik ook klusjes voor ikkom er wel hoor gelukkig maar zal bly zyn als het 19 mey is dat ik er zit ik zal jouw verslag wel een paar weken missen maar ik zal ronald vragen of hy het byhoud voor my want voordat het aparaat weer aangesloten is weet ik niet wachten maar af lieverd je weet weer wat van my tot volgende week ien

• 01 Mei 2012 - 00:49

Fedde:

Beste Anneke,

Heel leuk te lezen! Ja inderdaad we reizen alleen maar doen het met zijn allen! Leuk je ontmoet te hebbben in Beijing en jammer dat niet nog wat konden kletsen. Ik had die avond een bus gevonden maar moest toch op het laatste moment er weer uit omdat mijn fiets er niet inpaste dus in de nacht nog een hoteltje gevonden. Nu ben ik Ulaanbaator. Gister was er een borrel op de Koningin met kaas, drop en speculaat in cafe Amsterdam. Heerlijk! Ik hoop hier snel een workshop te organiseren.

Het allerbeste en veel fiets/reis plezier gewenst met al zijn bergen en dalen.

Fedde

www.theturningwheel.org

*"Life is like riding a bicycle - to keep your balance - you must keep
    moving." Albert Einstein*

• 10 Mei 2012 - 13:10

Karel Vlasveld:

ben ik toch helemaal vergeten een verslag te geven op deze nog steetd woderbaarlijke reis van jou
    iedere keer sta ik vesteld van jou avonturen nou weer naar moskou? ben zeer benieuwd naar
    je volgende verhaalánneke hou je haaks en tot zien in het mooie groene hart, waar het nu10-5-2012 weerg rot weer is, regen af en toe wat zon en dan regen enregenregennnnn. groetjes kareluit bodegraven [bij gouda]
    k.vlasveld@ziggo.nl