Even een vluggertje - Reisverslag uit Tallinn, Estland van Anneke Luijnenburg - WaarBenJij.nu Even een vluggertje - Reisverslag uit Tallinn, Estland van Anneke Luijnenburg - WaarBenJij.nu

Even een vluggertje

Door: Anneke

Blijf op de hoogte en volg Anneke

16 Juni 2012 | Estland, Tallinn

Lieve allemaal.
Even een vluggertje. vandaag gaat Liesbeth weer naar Nederland terug en we willen Talin nog even onveilig maken, dus even een kort verslagje . Estland blijft onovertroffen geweldig. Wat een feessie om te kamperen op een plek in een prachtig nationaal park en in de avond het gehoemp van de Roerdomp te horen en het gemekker van de Watersnip. nee, niet 1 maar een heel concert afwisselend met het gezang en gekraak van de grote karekiet. Op de electriciteitdraden het onovertroffen Paapje. Geelgors en Roodmus. Geweldig he. Een cocert, onbetaalbaar, zomaar in de vrije natuur.
De andere dag op een uitzichtpunt wel 70 kraanvogels te zien en drie Zeearenden boven in de lucht. Waar vind men zoiets. De weilanden staan vol kleurenpracht met boterbloemen, honderen orchideen, paarse ratelaar en veel sluiermos en andere mossen aan de bomen. Ik was er altijd van overtuigd, nederland is in de lente het mooiste land,maar..... ik wist niet dat het bestond. Estland is een wonder.
We hebben twee weken geleden een auto gehuurd ( Peugot 207 )in Riga, daar was ik ik al op de fiets aangekomen, ben terug naar Talin gereden om Liesbeth op te halen. Samen hebben we dit prachtige land bewonderd, geroken en door de verrekijker gekeken om al het schoons te observeren. Te mooi om waar te zijn. het is prachtig weer, 25 gr. en vandaag terug naar talin.
ja, natuurlijk heb ik de fiets gemist deze weken maar wel besf ik dat we nu op plaatsen geweest zijn waar ik met de fiets niet kan komen. Dat zou lekke banden en gebroken spaken kosten. Dus.... het is en was geweldig. O,ja ik vergeet nog de Vos en het vele, vele, vele prachtige fluitekruid dat het hele land versiert met zijn prachtige witte gloed en heerlijk reuk.
Kortom, het feesssie gaat gewoon door.
Ik ga morgen terug naar Riga om mijn makker de Koga op te halen en daarna de tocht te te volbrengen naar ons prachtige nederland. Nu pas heb ik het gevoel, ik ga opp weg naar HUIS.

Ook dat moet weer een feessie zijn om weer in de lange Dwars wakker te worden, maar eerst nog drie maanden genieten op de heerlijke fiets.

Hoe dat verder gaat vertel ik de volgende keer.


een Paapse groet van Anneke.

natuurlijk kan ik nog veel meer vertellen over deze vakantie, maar nu zit ik op hete kolen,

groetjes Anneke






  • 16 Juni 2012 - 07:09

    Maureen:

    Hoi Anneke,

    Wat een rijkdom dat je dit allemaal mag meemaken en dat je zo geniet van de prachtige natuur.
    Nog heel veel plezier de laatste drie maanden, dat wordt straks afkicken!
    Mocht je op de terugweg langs Purmerend komen, er staat een bed en een warme douche voor je klaar. tevens uitzicht op het prachtige IJsselmeer, dus je bent van harte welkom.
    Dikke knuffel, Maureen

  • 16 Juni 2012 - 09:54

    Ton:

    Grote klasse, groet Ton

  • 16 Juni 2012 - 10:18

    Leny:

    Hoi Anneke,
    Zojuist even thuis om m'n post te checken, en lees ik jou mail
    Wat moet jij genoten hebben van al dat moois, daar zou ik dus echt jaloers op worden
    Wij zijn al helemaal verrukt als we in de waterleidinduin één roerdomp zien.
    Trouwens bij onze flat op het groene eilandje broed een buizerd.
    die heeft nu een jong. We hebben het hele proces kunnen meemaken, voor in de stad
    vrij uniek.
    An weer tot schrijfs, liefs Leny

  • 16 Juni 2012 - 11:26

    Miriam:

    Hoi An,

    Prachtig verhaal weer! Leuk dat je met je vriendin die 2 weken zo heerlijk hebt kunnen benutten en veel hebt gezien. Het weer begint hier nu ook een beetje beter te worden, vanaf volgende week beloven ze droog en zonnig weer. Het zal tijd worden. Verder draait het in Nederland op dit moment om voetbal. Je zit meer in de buurt van de Oekraine dan wij hier, je zou er even langs kunnen gaan, haha.
    Heel veel fietsplezier nog de komende tijd en ik wacht met smart weer op je volgende verhaal.
    Liefs en knuf, Mir

  • 16 Juni 2012 - 11:33

    Maaike:

    Ha die An, fijn weer iets te horen ookal zat je op hete kolen om weer op pad te gaan. Gezellig met Liesbeth, lukte het Nederlands nog een beetje :) ?
    Bij jou daar waarschijnlijk geen EK voetbal'stress'? Weet je wat zo heerlijk was deze week (en morgenavond weer!!): gaan paardrijden tijdens de wedstrijd Nederland - ...... . Dan is er geen mens te bekennen en heel de wereld voor mezelf. Morgenavond dus naar Den Haag, lekker rondje scheuren door Haagsche bos en stuk Waalsdorp. Ook rijkdom! Wie weet komen we dan ook een vos tegen.
    Geniet-se verder, tot snel!

  • 16 Juni 2012 - 11:56

    Henny De Miranda:

    Wat heerlijk dat jullie samen hebben kunnen genieten. We zijn benieuwd naar de foto's.
    Ga lekker verder op je eigen veilige manier en kom gezond weer thuis.

    Groetjes!

  • 16 Juni 2012 - 19:32

    Hanneke:

    Hoi Anneke,
    Mooi verslag, en het enthousiasme blijft ook relatief dicht bij huis groot. Mooi om te lezen!
    Je verhalen uit de Baltische landen halen goede herinneringen boven van een van onze eigen vakanties, alweer een tijd geleden. Ik kan me helemaal vinden in je promotieverhaal. En met zoveel planten- en vogelkennis wordt het helemaal geweldig :-)
    Geniet van het vervolg van je reis - en fijn vooruitzicht dat we straks weer naar je kunnen zwaaien tijdens het eten!!
    Liefs, Hanneke

  • 19 Juni 2012 - 07:42

    Jolanda Van Dongen:

    En of dat Nederland mooi is: net 4 dagen op Terschelling gezeten voor het Oerolfestival.
    MET 2 vogelaars:-)

  • 19 Juni 2012 - 19:04

    Judith:

    Lieve Anneke,

    Het blijft te gek om je verhalen te lezen. Wat een ervaringen doe jij op. Fantastisch. Estland staat na jouw lyrische verhalen op mijn verlanglijstje. Blijf genieten de komende tijd, en ik wens je nog hele goede gezonde en gelukkige fietsmaanden. De Krimpenerwaard is prachtig groen (vooral door de regen die regelmatig valt :o)

    Dikke zoen.

  • 20 Juni 2012 - 08:54

    Elly:

    Lieve Anneke,

    wat weet jij toch veel van de natuur en de vogels, heerlijk om te lezen dat je er zo van geniet.
    Laat die pedalen maar weer draaien!
    Eergisteren officiele opening geweest van Hospice Bardo, mooi feest gehad.
    Ik mail je snel weer, even moeilijke tijd hier, gaat weer goedkomen hoor!
    Liefs Elly

  • 20 Juni 2012 - 14:22

    Ge En Nel:

    Hoy Anneke ,
    Fijn om weer wat te horen ,en dat je nog steeds volop geniet.
    Hier alles prima, Van de week bij Ien geweest prachtig appartement ze heeft het mooi voor elkaar. Toos en Kees waren er ook erg gezellig.
    Ien heeft nog steeds geen verbingding dus doe ik even de groeten aan je van je zus Ien. Geniet maar lekker verder, veel groetjes Ge en Nel.

  • 22 Juni 2012 - 19:23

    Ien:

    he he eidelyk kan ik jou bereiken wat heerlyk ik heb je reis verslagen gelezen geweldig anneke ik maak het niet zo lang ik moet jou velegroetjes doen van ronald enanita morgen doe jk weer eenverslag want ik ben erg moe veel liefs van ien

  • 23 Juni 2012 - 07:53

    Vul Hier Je Naam In.:

    Vul hier je reactie in...

  • 23 Juni 2012 - 07:53

    Vul Hier Je Naam In.:

    Vul hier je reactie in...

  • 23 Juni 2012 - 07:59

    Cobie De Jong:

    Hallo Anneke,

    Vanuit de oevers van het lago maggiore een groet van mij. Wat heeft de wereld toch veel mooie plekken, je moet het alleen willen zien. Ik heb bewondering voor je hoe je steeds je weg maar weer vindt, zelfs in china. En dan nu weer weer terug in europa. Dat heeft ook zoveels moois te bieden. Geniet nog maar heerlijk van de laatste drie maanden.
    Lieve groet,
    Cobie

  • 24 Juni 2012 - 20:16

    Coby:

    Ha die an,
    Goh, het blijft maar mooi he? Ieder land heeft zijn charme maar Estland lijktdus een wondertje te zijn.
    Ik ben gisteren terug gekomen na een week Oerolfestival, geheel uitgeblust maar ook een wonderschoon eiland is Terschelling. Mooie fietstochten gemaakt met veel wind maar zeker heerlijk en ontspannen. De hele week dichtbij de aarde en gezonde lucht, helemaal goed.
    Tjee, nog drie maanden...wat gaat de tijd dan snel he? Ik blijf genieten tot je laatste verslag. Tot snel weer!
    Lieve groet Coby

  • 26 Juni 2012 - 08:12

    Karel Vlasveld:

    wel wat laat maar heb dit verslag gemist. hoe geen idee? jammer . maar 25\6 heb ik wel'
    karel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Estland, Tallinn

Op weg

Recente Reisverslagen:

03 November 2012

Uitzending Televizie : Gouda stad. 5-11 november.

19 September 2012

geweldige thuiskomst in Gouda

31 Augustus 2012

Op de Alpe-d Huez

22 Augustus 2012

aankomst in Nederland

22 Augustus 2012

Balen waar ben je nu is een zooitje
Anneke

Actief sinds 18 Jan. 2010
Verslag gelezen: 620
Totaal aantal bezoekers 192563

Voorgaande reizen:

09 Februari 2010 - 28 December 2013

Op weg

Landen bezocht: