Wanneer wordt het kwallenweer??????? - Reisverslag uit Międzyzdroje, Polen van Anneke Luijnenburg - WaarBenJij.nu Wanneer wordt het kwallenweer??????? - Reisverslag uit Międzyzdroje, Polen van Anneke Luijnenburg - WaarBenJij.nu

Wanneer wordt het kwallenweer???????

Door: Anneke

Blijf op de hoogte en volg Anneke

19 Juli 2012 | Polen, Międzyzdroje

Lieve allemaal.
De titel van dit verslag; Wanneer wordt het kwallen weer. Als in Nederland in de zomer een Oostenwind waait kan je niet in de zee zwemmen want die zit dan vol met kwallen maar het is dan wel heerlijk zomerweer en ik zou voor de wind hebben. Dus kwallenweer. De zomer is hier erg ver te zoeken. Nog veel wind, Westenwind, dus altijd tegen wind en veel, veel regen. iedere ochtend wordt ik wel wakker met de melodie van de regen op de tent. Het is gewoon stil als het niet regent. Overdag valt het meestal wel mee, maar veel wind. Gelukkig heb ik momenteel goeie fietsbenen, anders zou je zo omkeren en de reis terug nog eens maken en dan heerlijk voor de wind. maar nee.... morgen de Duitse grens over en dan richting nederland. het lijkt al heel dichtbij, maar de kilometertjes moeten toch nog gedraaid worden.
Op 12 juli ben ik overgestoken met de ferry van Frombark naar Miertjo Wislanda. Een schiereiland (lijkt veel op Terschelling)aan de kust. In Krynitia, de aankomst plaats van de ferry was het een grote drukte en kermis. Ik wist niet wat ik zag, het lijkt Volendam wel. Op het terrein van een erg duur hotel de tent opgezet. De andere dag richting Gdansk. Voor Gdansk met een veerpontje de .......... over varen. het leek erg veel op het pontje in Ammerstol. Echt, precies Nederland.
Tijdens het fietsen naar Gdansk gebeurde er wel iets waar ik helemaal niet op zat te wachten. Op een bepaald ogenblik vlogen de kogeltjes vanuit mijn achterwiel rond mijn oren en het resultaat was wel een hele harde kraak en geknerp. Snel gestopt bij het benzine station en alles nagekeken. ja, dit kon ik echt zelf niet repareren hoor. Dit is fietsenmakerswerk. Hoe bij een fietsenmaker te komen. Heel voorzichtig naar een camping gereden en maar duimen dat het wiel bleef draaien. De anderde dag naar een fietsenmaker midden in het centrum van Gdansk. Wat had ik toch weer geluk dat ik heel dicht bij een grote stad was. Veel interesse voor die prachtige stad had ik even niet. maar wel snel een uitstekende fietsenmaker gevonden en , niet te geloven na een paar uur is de fiets weer klaar . Wat was ik blij. het zal toch maar gebeuren dat mijn benen wel in Gouda aankomen maar niet draaiende op de fiets. In deze tijd had ik mooi de tijd deze prachtige stad te bewonderen. Het lijkt heel veel op Amesterdam, de grachten ontbreken maar de huizenbouw is geweldig gerestaureerd. Een pracht stad.En de andere dag weer met de benen draaien richting Soput. Dat is Scheveningen. Een groot luxe toeristenplaats. Ik blijf me iedere keer verwonderen. Volgens mij zitten alle Polen langs de kust want echt, langs de hele kust is het een grote kermis. veel luchtkastelen, draaimolens, achtbanen enz, enz. her is het ook vakantietijd en ook hier is het erg slecht weer. Dus bruinbakken aan het strand zit er niet in. Vanuit Gdynia naar de Hel gevaren met een ferry. Nou,.... Als de Hel er zo uit ziet heb ik er wel een paar doodzonden voor over. Weer een soort Terschelling, prachtige fietspaden, surfstranden. geweldig. maar, veel, veel toeristen.
Later weer op een camping uitgekomen en het gaat toch weer plenzen. Dit was ik zo zat. De andere dag een hotel genomen om alle spullen te drogen en te wassen. want ook dat moet zo nu en dan gebeuren. De dag begon weer met regen maar om gewekt te worden door het getrompetter van de kraanvogels maakt alles weer goed. Dit blijft toch heel bijzonder. Ook geslapen op een kampeerterrein: Kamperen bij de boer" Dat stond er gewoon in het Nederlands. 2.5 jaar geen nederlands onderweg gezien en in deze fruitboomgaard toch ook weer een stukje nederland.. De kleine appeltjes vielen door de harde wind op de tent, maar toch.... appeltjes..
De paar laatse dagen ben ik niet ver opgeschoten. het regend zoveel, dus start ik laat en stop vroeg om toch weer in een droge tent te kunnen slapen. maar hoe dan ook. Morgen de grens over naar Duitsland. Het laatste land voor Nederland. Ik was van plan om over Denemarken te fietsen maar het ligt aan de weersomstandigheden hoor. Want beschimmelen, daar heb ik echt geen zin in hoor.
Dus hoe de route verder gaat kunnen jullie volgende keer weer lezen.



Hopelijk is bij jullie het weer beter en kunnen jullie heerlijk genieten van het zomerweer. Ik zal nog een paar daagjes op het zonnetje moeten wachten want het plenst weer tegen de ruiten.


Allemaal weer heel hartelijk bedankt voor de lieve en wijze reacties, want dat houdt echt mijn benen draaiende hoor, hoe hard het ook waait.

Een lieve plenzende regengroet van Anneke















































  • 19 Juli 2012 - 15:33

    Dries:

    Als je de stal ruikt ben je in no time hier!

    Van de week ga ik met de huurders praten over de afwikkeling, en zo langzamerhand zorgen dat je huisje weer op je wacht. Wij (Jolanda en ik) vertrekken de 26e naar Indonesië, en hopen je voor die tijd nog te spreken. Gaat vast lukken!

    Alvast een hele dikke knuffel,
    succes met de laatste ruk

  • 19 Juli 2012 - 15:35

    Dries:

    Ik bedoel 26 augustus hoor, doe maar rustig aan!

  • 19 Juli 2012 - 18:16

    Liesbeth:

    Hoi verzopen kat,
    Van af morgen komt het weer weer helemaal goed, heb het weer voor Usedom voor de komende 14 dagen gegoogled , het wordt droog en steeds beter. Kun je weer droog stomen.
    Geniet nog van het laatste stuk, maar bij Gouda is het toch het mooiste hoor!
    groeten lies

  • 19 Juli 2012 - 20:42

    Serge:

    Ha Anneke,

    Rij maar lekker via Denemarken, want het goede weer komt er inderdaad aan. En gelukkig dan ook voor jou!
    Ik krijg de indruk dat de huidige bewoners van je huisje het prima naar hun zin hebben, dus hoef je het ook daarom niet te laten...
    Dries mag dan op 26 augustus naar Indonesie vertrekken, wij komen pas ongeveer 17 augustus weer terug van vakantie. Dus blijft er voor jou niets anders over dan tussen 18/8 en 25/8 terug te komen.
    En natuurlijk moet je het ook niet wagen om zonder aankondiging ineens op de stoep te staan!
    't Is maar even dat je dat weet :)))

  • 19 Juli 2012 - 22:00

    Maaike:

    Tjonge, je schiet al goed op, zelfs met wind en regen tegen. That's the spirit girl!! En wat zie je er afgetraind uit, zo stoer!! Die fiets van je, die mag straks op een sokkel bij je voordeur zeker. En dan een screen erbij met jouw verhalen en foto's die voorbij komen. DE Goudse attractie. Alleen bij die ene foto waar jij Douwe Egberts bij schrijft...........volgens mij is dat Heineken :)
    liefs, Maaike

  • 20 Juli 2012 - 06:14

    Karel Vlasveld/bodeg:

    jij heeefd het over regen anneke. nou doe maar rustig aan hoor .het is hier niet veel beter.dan in polen. alleen hier hebbenal weken dat rot weer .en een hoop mensen hebben vacantie. nou dat is niet prettig dacht ik zo.maar als jij hier aan komt is het mooi weer. dat beloof ik.??
    nou anneke fiets ze nog even lekker.en ik zoek je wel op als je in gouda bent. oja waarschijnlijk is het dan goudse kermis, kan je gelijk een feestje bouwen?
    groeten van karel bodegraven [bij gouda]

  • 20 Juli 2012 - 15:09

    Enny:

    Nou Anneke, je verhaal wordt herkenbaar, dus je ben al dicht bij. Ook hier de afgelopen weken veel regen en wind, maar gelukkig voor ons allen is de weersvoorspelling voor de komende weken stuken beter. Het is hier ook ondertussen vakantietijd geworden..
    Heerlijk voor jou ook om in het zonnetje te fietsen , en windje mee.......misschien niet zo spannend , maar wel fijn.

    Ik ga de komende weken ook op vakantie, kamperen in Frankrijk. mooi weer is dus ook daar welkom.
    Ben benieuwd wanneer je nu precies weer in Nederland bent ?! Tjonge , je hebt het haast gefikst.
    We hebben net vrienden uitgezwaaid, die met een bootje de oceaan over gaan steken en een jaar wegblijven. Zij zijn weggegaan met striemende regen en wind en vol goede moed en optimisme, net zoals jij dat zo lang hebt volgehouden......6 petjes af!!!
    lieve groet, Enny

  • 21 Juli 2012 - 05:54

    Renate:

    Hoi Anneke,
    fijn weer iets van je te lezen. Ik hoop voor je dat het weer beter wordt. Na het weekeinde werd beter weer in NL verwacht.
    Wij zitten nu op Changi (Singapore) en wachten op de transit naar Siem Riep. Jouw tocht loopt nu langzaam ten einde. Jammer, dat het niet gaat lukken met logeren bij ons. We zijn nl. tot 26 augustus in Cambodja en Vietnam. tegen die tijd ben je Winschoten al lang voorbij. Ik wens je een fijne voortzettign,
    groet Renate

  • 21 Juli 2012 - 07:42

    Maureen:

    Hoi Anneke,

    Wat een heerlijk verslag weer om te lezen en bedankt voor je mooie foto's.
    Hier schijnt na heeeeeeeeel veel regen de zon weer, eindelijk.
    Wat is de tijd omgevlogen, ik zie je nog aan komen lopen bij Tony en Tidai in Bangkok, verdwaasd en je wilde zo snel mogelijk uit Bangkok weg.
    Gelukkig stond je open voor mijn tips en hebben we twee dagen van je verhalen kunnen genieten.
    Ik vertrek 17 september weer naar Thailand, na terugkomst hoop ik je weer te ontmoeten.
    Laat het laatste stukje naar huis ook een feesie zijn,
    Hug, Maureen

  • 21 Juli 2012 - 14:01

    Ien:

    zal het nog maar acht zaterdagen zyn voordat ik jou weer zie wat fyn hoor ik hoop dat ik van jou berichtje kryg welke dag dat gaat worden want daar willen we wel by zyn ikhoop dat je ook beter weer kryg iedere dag nat is balen maar wat zal jy veel te vertellen hebben en fotoos laten zien hier is alles heel goed elise is met bianca naar brasil vacantie houden patrick weer naar africa werken zo lees je alles gaat hier door ik zit helemaal op jofel inmyn nieuwe huisje heerlyk hoor anneke nog fyne weken en hopenlyk tot volgende week veel liefs van ien dag dag

  • 24 Juli 2012 - 07:11

    Jolanda Van Dongen:

    Hoi Anneke,
    Wat ga je ineens hard zeg!!! Niet te geloven, nog maar een aantal weken en je rijdt hier gewoon de Lange Dwarsstraat in. Het is hier sinds gisteren, eergisteren echt zomer geworden. Ik hoop dat bij jou nu de regen ook een beetje ophoudt. Veel succes de laatste kilometers!!!
    Kus, Jolanda

  • 31 Juli 2012 - 16:58

    Fre:

    Hoi Anneke,

    Als je weer in Gouda bent, Kwadraad is verhuisd naar de Boelekade 1, je bent er welkom voor een bakkie.
    En alle lof over je doorzetingsvermogen en lef om het zomaar in je eentje te flikken om zo'n lange, grote reis op de fiets te volbrengen, echt SUPER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Gr. Fre

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Polen, Międzyzdroje

Op weg

Recente Reisverslagen:

03 November 2012

Uitzending Televizie : Gouda stad. 5-11 november.

19 September 2012

geweldige thuiskomst in Gouda

31 Augustus 2012

Op de Alpe-d Huez

22 Augustus 2012

aankomst in Nederland

22 Augustus 2012

Balen waar ben je nu is een zooitje
Anneke

Actief sinds 18 Jan. 2010
Verslag gelezen: 1384
Totaal aantal bezoekers 192568

Voorgaande reizen:

09 Februari 2010 - 28 December 2013

Op weg

Landen bezocht: