Toch kwallenweer geworden!!!!!!! - Reisverslag uit Börgerende-Rethwisch, Duitsland van Anneke Luijnenburg - WaarBenJij.nu Toch kwallenweer geworden!!!!!!! - Reisverslag uit Börgerende-Rethwisch, Duitsland van Anneke Luijnenburg - WaarBenJij.nu

Toch kwallenweer geworden!!!!!!!

Blijf op de hoogte en volg Anneke

28 Juli 2012 | Duitsland, Börgerende-Rethwisch

Lieve allemaal.
Ja het is niet te geloven, het is toch kwallenweer geworden. Heerlijk iedere dag met de wind in de rug langs de prachtige Ostzeekust. Fietsers, watersporterters, wandelaars het is hier prachtig. Dagelijks langs deze prachtige kustlijn fietsen is weer een feessie. Ik wist niet dat het hier in oostDuisland zo mooi was. Maar je moetwel sterke billen en beenspieren hebben, want o, je..... vanaf Polen veel onverharde wegen en veel, regen, dus de bospaden allemaal bagger. Nou ben ik natuurlijk wel bagger gewend op deze reis, maar de kuilen zijn zo diep.Vanaf Swinoujscie via Haringdorf naar Zinnowiz gefietst. Het was nog steeds erg slecht weer en een zeer harde wind tegen. In iedere plaats veel toeristen op de fiets met kleine kinderen die slingerend over de weg zwalken. Dus kilometers maken was niet mogelijk. In Peenmunde een camping opgezocht. Er stond niemand op de camping, dus had ik mooi de gelegenheid om mijn kleren te wassen en de batterijen op te laden. Toch voelde het niet goed, er hing een rare sfeer. In de avond komt er een groep jonge knullen en ik dacht, Hier moet ik weg. Weer alles op de fiets geladen en met de pont, (de laatste van de dag, naar Freest gegaan. Wat was ik blij dat ik deze beslissing had genomen. Wordt ik door een lief moedertje ontvangen en had een veilge slaapplaats. Via Greifswald naar Stralsund is een nachtmerrie voor fietseres. De secundaiere weg is bestraat met kinderhoofdjes. Hoe komen ze toch aan deze naam. 60 kim over kinderhoofdjes rijden, dat wil ik niet. Omweg gemaakt. maar O je,... Om deze reis te mogen maken is een kadotje, maar ik krijg het niet kado. Harde felle tegenwind, dat is erg hard werken. Via Petershage naar Strorode gefietst. daar was een prachtige camping met het uitzicht over de Ostzee. Ik had een dagje rust nodig en dit was een leuke kleine havenplaats. Dinsdag naar het eiland Rugen gegaan. Prachtig weer en eindelijk de wind in de rug. Via Schaprode naar Inzel Hidden. In Schaprode kwam ik laat aan en de campinghouder heeft mij het mooiste plekje aan het strand gegeven. Mens wat was ik blij, want ook dit was een heftige dag met veel, steile heuvels.
Met de boot naar Hidden. Een prachttocht langs de vele eilanden en weer was het prachtig weer. Wat een mazzel . Vele mensen genoten van dit prachtige eiland, te druk dus voor mij. De tijd aan het strand genomen en met de boot terug naar Stralsand. Een prachtige Hansestad. In de verre omtrek was geen camping dus ben ik erg brutaal geweest. Op de weg naar Barth bij een boerderij aangebeld en gevraagd of ik de tent in het prachtige groene gras mocht zetten. Weer een vriendelijke oudere dame die mij met veel lieve zorg omringde. . Hier heb ik erg goed geslapen. Via de prachtige kustweg van Zingst naar Warmunde. Weer een prachtig havenplaatsje.
En weer prachtig weer. Momenteel ben ik in Borgerende, en het heeft vannacht hard geregend en geonweerd. De lucht is weer opgeklaard maar de tent weer kledder en heb ik mooi de tijd om dit verslag te schrijven. Er fietsen veel Nederlanders dit raject en de ontmoetingen zijn hardverwarmend
Wat ben ik toch een mazzelaar, ik kom iedere keer weer de juiste mensen tegen die me wel een goede tip geven. Als de tent droog is ga ik zeker weer op pad, want ik ben het fietsen nog lang niet zat.

Toch is er een einddatum aan deze reis.
Als alles volgend plan loopt hoop ik op 24 Augustus de Lange Dwarsstraat in te fietsen.

Nog 4 weekjes en deze droomreis is ten einde, maar de herinneringen zijn overweldigend. Ik zie er erg naar uit om iedereen weer te ontmoeten, maar er moeten nog wel vele kilometertje gedraaid worden. . Hoe dat verder gaat kunnen jullie de volgende keer meelezen.

Dus 24 augustus is de reis ten einde. Tot ziens dan en allemaal een dikke knuffel van Anneke

• 28 Juli 2012 - 11:45

Nicole Luijnenburg:

Succes met de laatste weekjes!! Geniet nog en lekker van alle vrijheid en bijzondere ontmoetingen :-)!!! xxx

• 28 Juli 2012 - 11:56

Karel Vlasveld:

ik hoop anneke dat je alle kwallen nu achter de rug heefd. en je de laaste weekjes rustig in gouda aankomt
    en mooi weer krijgd op die laaste kilometers. groeten karel uit bodegraven
    bij gouda

• 28 Juli 2012 - 13:32

Maureen:

Hoi Anneke,

Gisteren zijn de Olympische spelen begonnen, maar wat jij gepresteerd hebt in de afgelopen jaren is zeker een Olympische medaille waard!
    Wat heerlijk dat je onderweg van die lieve oude dametjes tegen komt waar je onderdak krijgt en liefdevol wordt onthaald.
    Hopelijk heb je de laatste weekjes de wind in de rug, niet teveel of helemaal geen regen en een lekker zonnetje erbij.
    Een dikke knuffel van Maureen

• 28 Juli 2012 - 15:29

Henny Rodrigues De Miranda:

Hoewel ik je nog nooit heb ontmoet, ken ik je al tamelijk goed door je reisverslagen. Wat zal het leuk zijn over enige tijd oog in oog met je te staan (of liever zitten). Je bent een kraan van een vrouw en ik ben heel blij dat je een zeer goede vriendin bent van dochter Liesbeth.
    Hou je nog even taai voor de laatste weken!
    Hopelijk breng je dit avontuur tot een goed einde.

Allerhartelijkste groeten van Henny

• 28 Juli 2012 - 16:14

Miriam:

Hi An,
    Weer een heel ander verhaal en zeker een heel andere omgeving dan Azie. Meid wat ben je weer hard aan het rijden, 24 augustus al terug, dat is snel! Maar ook weer leuk om je straks weer eens te zien en persoonlijk een dikke knuffel te geven. En zoals Maureen al zei, jij verdient een gouden medaille!
    Ik ga duimen voor mooi weer en weinig wind voor je, maar ja, dit is en blijft Europa, dus wind.
    Heel veel succes met de komende kilometers en ik denk aan je.
    Dikke kus Miriam

• 29 Juli 2012 - 04:33

Ton,:

DAg Anneke,

Ik volg je nog en ben wederom gefascineerd.

Groet Ton

• 29 Juli 2012 - 10:49

Maaike:

He stoere An, wat ga je hard!! Al bijna terug, niet te geloven! Ben heel benieuwd of je deze laatste weken 'haast' krijgt om thuis te komen, of dat je juist een beetje in de ankers gaat. En wat zal het bijzonder voelen om weer thuis te komen, in je eigen omgeving, je eigen bed, je eigen douche, alsof de tijd niet stil heeft gestaan en dan jij die zoveel hebt meegemaakt. Wel lekker dat je hier het staartje zomer meekrijgt, dat is vrolijker voor de 'afkickperiode' dan bijvoorbeeld in regen en sneeuw. Ik kijk ernaar uit je weer te zien en te spreken, maar voor die tijd graag nog wat berichten want dat is ook zo leuk.
    Dikke zoen, Maaike

• 29 Juli 2012 - 20:47

29 Juli 2012:

Het gaat nu wel heel dichtbij komen.
    Krijg je nu niet het gevoel dat je stal ruikt en zo snel mogelijk thuis wilt zijn?
    Ik houd je brieven in de gaten.
    Nog even genieten van de laatse kilometers.
    Groetjes Leny

• 30 Juli 2012 - 08:19

30-07-2012:

Hoi Anneke, De eerste gouden medaille is gisteren in Londen gewonnen door de wielrenster Marianne Vos. Maar wat mij betreft voor jou ook GOUD! Geweldig zeg hoe je deze tocht klaart. Ik hoop je weer gauw op een van onze wandelingen te ontmoeten. Groetjes en een goede reis gewenst, Hennie

• 30 Juli 2012 - 09:39

Hanneke:

hai anneke
    hier even een berichtje van mij en niet vanuit nederland maar vanuit sri lanka. Ook ik vind dat je een gouden medaille verdient voor alles wat je gedaan hebt. 24 augustus is al heel dichtbij zoals als ook de anderen zeggen fiets met windje mee op je gemak en de zon in je gezicht.Ineens krijg ik het beeld van het lied van herman van veen voor me he grote meid op je mooie fiets de zon draait om je heen en zo zie ik je thuiskomen.
    groet Hanneke

• 30 Juli 2012 - 12:08

Jolanda Van Dongen:

Hoi Anneke,
    Ik kan het haast niet geloven!!! 24 augustus fiets je de Lange Dwarsstraat in!!! Jeetje, dan heb ik ineens geen stoere verhalen meer over m'n buurvrouw die aan het fietsen is van Australie naar Nederland....ja, in haar eentje....ja, al 2 jaar onderweg....moet je horen wat ze in China meemaakte met een politie-escort naar een hotel.... nee, niet eng, ze vindt het echt een feessie.... Ik heb aan zoveel mensen over je verteld! Wat heb ik de afgelopen jaren genoten van al je verhalen en je foto's. Ik vind je een super stoere vrouw!
    Hopelijk vind je snel je draai weer, zonder fiets, in je eigen huisje. Zal wel gek zijn, Anneke, weer middenin de stad, met al die mensen om je heen, in plaats van al die bloemen en vogels...

• 30 Juli 2012 - 15:06

Elly:

Wat heerlijk dat je weer zo dichtbij bent Anneke, geniet nog even van je laatste stuk duitsland en Nederland.
    TOT GAUW!!
    xx Elly

• 30 Juli 2012 - 22:29

Janneke:

Ha lieve Anneke,

Zoooo, dus je bent 24 augustus al terug op je eigen Nederlandse stekkie!! Dan zit ik nog in Amerika met m'n 3 mannen, dus kan je pas eind augustus een dikke knuffel komen geven. Nou ja, het zal wel nummertjes trekken worden bij je, dus dat vind je vast niet erg.
    'k Ben het helemaal eens met een aantal van je volgers dat je een GOUDEN medaille verdient voor je prestatie! Geweldig gedaan. Geniet van de laatste kilometers en van het thuiskomen in je geboorteland. 'k Hoop je snel te zien en hoop dat de zomer nog ff blijft in Nederland. Kunnen we gaan roeien samen!
    Dikke kus, Janneke

• 01 Augustus 2012 - 11:54

Coby:

Lieve Anneke,

Niet met de vlam in de pijp maar met de wind in de rug richting Gouda. Wat kom je al weer dichtbij! Het is bijna niet te bevatten dat je deze hele toer in de wereld op de fiets gemaakt hebt. De foto's zijn het bewijs!
    Hee, geniet nog van de laatste weekjes en het is geen wonder dat er zoveel lieve oude vrouwtjes zich om jou ontfermen want je bent zelf een lieve vrouw (niet oud).

Groet en knuf Coby

• 05 Augustus 2012 - 13:07

Jeannette:

Hey Anneke,
    nog ff de laatste loodjes en dan ben je weer thuis wat zal weer wennen zijn :) maar dan kan je alles lekker een plekje gaan geven want je hebt zoveel gedaan en beleefd de afgelopen 2,5 jaar maar wat zal ik je hele leuke verhalen gaan missen!
    tot snel!!
    groetjes Jeannette

• 10 Augustus 2012 - 02:26

Angela:

hoi mama,

nog even vol houden je bent er bijna veel plezier het is nog maar een makkie !!!

groetjes angela